هوشمندسازی شهرها نیازمند حمایت تمامی ارگان‌ها است

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک گفت: هوشمندسازی شهرها نیازمند حمایت تمامی ارگان‌ها اسست و نباید این مسئولیت را تنها متوجه شهرداری دانست.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عسگری با بیان اینکه از موضوعات جدیدی که یکی، دو سال گذشته در شهرداری‌ها مطرح شده، هوشمندسازی شهرها است، اظهار کرد: این موضوع تنها در مدیریت فاوای شهرداری نباید دنبال شود بلکه تمامی ارگان‌ها و نهادها باید در این موضوع سهیم و دخیل باشند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه هوشمندسازی تعاریف و محورهای زیادی وجود دارد که در آن تمامی موضوعات و فعالیت‌ها دخیل و سهیم است، ادامه داد: از اقتصاد گرفته تا آب و هوا همگی در مقوله هوشمندسازی گنجانده می‌شوند که باید از حداکثر ظرفیت‌های موجود در شهرها برای مدیریت آن استفاده شود.

عسگری با تأکید بر اینکه در هوشمندسازی نباید فقط به الکترونیکی کردن کارها توجه کرد، گفت: در کنار الکترونیکی کردن باید به موضوعاتی از جمله به‌روزرسانی، تعریف دیتا و تصمیم‌گیری نیز توجه داشت.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک تصریح کرد: هوشمندسازی به روند فعالیت‌ها کمک قابل توجهی می‌کند و در کنار افزایش کنترل و نظارت، کاهش هزینه‌ها را در بر دارد اما در کنار این فواید باید به نکات منفی و مضرات آن نیز توجه شود؛ چراکه با توسعه شهرهای هوشمند، روستاها و شهرهای کوچک کم‌کم از بین می‌روند و تمایل افراد به زندگی در این شهرها افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توسعه شهرنشینی چنانچه به سمت هوشمندسازی حرکت نکنیم، نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم اما در کنار آن لازم است دولت هوشمند و زیرساخت‌های هوشمند در روستاها و شهرهای کوچک نیز ایجاد شود تا به موضوعاتی مانند کشاورزی صدمه وارد نشود.

عسگری افزود: هوشمندسازی در درازمدت بر همه جوانب ما به‌ویژه فرهنگ اثر می‌گذارد و فناوری و مدرنیته وارد سبک زندگی مردم می‌شود که نیاز است این مقوله نیز در سیاست‌گذاری‌ها مدنظر قرار گیرد و فعالان این حوزه به آن توجه داشته باشند. چنانچه ما با حفظ اصالت و فرهنگ به سمت هوشمندسازی حرکت کنیم و برپایه آن به سمت زندگی فناورانه برویم؛ جامعه‌ای سالم و عاری از مشکلات اجتماعی بر پایه مدرنیته خواهیم داشت.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک در مورد حضور استارتاپ‌های پیشرو و شناخته شده در نمایشگاه مشهد، گفت: چنانچه حضور این استارتاپ‌های بزرگ صرف معرفی باشد، جذاب و ثمربخش نیست؛ بلکه باید در کنار استارتاپ‌هایی که در حوزه‌های فناورانه و شهری فعالیت داشته‌اند حضور داشته باشند و پیشنهادات جدید و تازه ارائه دهند، تا برای مخاطب نمایشگاه و مدیران نتایج بهتری در بر داشته باشد.

وی اظهار کرد: اینکه فقط استارتاپ‌ها در نمایشگاه کانتر داشته باشند به نظرم جالب نیست و بهتر است در کنار ارائه پیشنهادهای فناورانه برای شهرها، جشنواره‌ها و مسابقاتی نیز برگزار و از ایده‌های برتر تقدیر شود.

کد خبر 362664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.