سهمیه کل مسکن مهر بهارستان ۱۲ هزار واحد است

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید بهارستان گفت: بهارستان در وسعتی حدود شش هزار هکتار برای احداث ۶۲ هزار واحد مسکونی و اسکان ۳۲۰ هزار نفر پیش بینی شده و امکان افزایش جمعیت تا ۵۰۰ هزار نفر نیز برای آن متصور هستیم.

محمدرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر جدید بهارستان در بخش توسعه یافته مرکز استان اصفهان و در محل دسترسی مناسب محورهای مواصلاتی استان در ۱۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

وی افزود: زمین این شهر به صورت یک نوار باریک با عرض سه کیلومتر به صورت غربی شرقی گسترده شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید بهارستان با بیان اینکه در بستر طبیعی شهر بهارستان، قلعه تاریخی و باغ بهارستان واقع شده که نام بهارستان از آن الهام گرفته شده است، افزود: این شهر در وسعتی حدود شش هزار هکتار برای احداث ۶۲ هزار واحد مسکونی و اسکان ۳۲۰ هزار نفر پیش بینی شده و امکان افزایش جمعیت تا ۵۰۰ هزار نفر نیز برای آن متصور هستیم.

وی با بیان اینکه بهارستان محل سرریز جمعیت شهر اصفهان است و این از مهم ترین دلایل تمایز این شهر با شهرهای دیگر استان از جمله فولادشهر و شهرجدید مجلسی است، گفت: بافت جمعیتی این شهر تقریباً تمام اقوام ایرانی را شامل می شود، اما بیشتر شهروندان آن از اصفهان و سایر شهرهای استان هستند.

احمدی ادامه داد: هم گونی نسبی مختلف شهروندی در محل های بهارستان، جمعیت جوان و سطح سواد بالا، مشارکت بانوان و خانواده ها در زمینه های هنری، اجتماعی و ورزشی از دیگر شاخصه های جمعیتی متمایز این شهر محسوب می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر جدید بهارستان جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید بهارستان تصریح کرد: منابع آبی سالم، سیستم پیشرفته دفع و تصفیه فاضلاب، سیستم دفع آب های سطحی، شبکه برق رسانی کارآمد و شبکه های مخابراتی و فیبرنوری، سیستم حمل ونقل عمومی و بسیاری از خدمات دیگر درحال حاضر به شهروندان بهارستان، سرویس می دهد.

وی با بیان اینکه از جمله مزیت های بهارستان نسبت به شهرهای مشابه طراحی شهر به صورت محله ای و احداث مراکز محلات است، گفت: این درحالی است که گذرهای مخصوص عابر پیاده، دسترسی امن و سریع شهروندان را به مرکز محله و خیابان های اصلی تسهیل می کند.

احمدی با اشاره به جاذبه های سرمایه گذاری شهر بهارستان گفت: موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، طبیعت زیبا، شیب ملایم زمین، نزدیکی این شهر به کلان شهر اصفهان، امکانات توسعه فیزیکی و پیشرفت های عمرانی در سال های اخیر، توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به شهر بهارستان جلب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه های عمرانی بسیار تأثیرگذار در شهر بهارستان و منطقه اصفهان، احداث خط مترو اصفهان- بهارستان به طول ۱۴.۷ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرایی فاز اول این پروژه شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید بهارستان تأکید کرد: با استقبال بی نظیر مردم برای سکونت در شهر جدید بهارستان و احداث پروژه های بزرگ مسکن مهر در این شهر بی تردید بهره برداری از پروژه مترو اصفهان- بهارستان علاوه بر اتصال شبکه ارتباطات این شهر به مرکز استان، تمامی مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی را نیز در برخواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر بهارستان اظهار کرد: سهمیه کل واحدهای مسکن مهر بهارستان در مجموع ۱۲ هزار واحد است که از این تعداد حدود پنج هزار و ۵۰۰ واحد تفاهم نامه سه جانبه، حدود دو هزارواحد در قالب تعاونی و مابقی به صورت خودمالک احداث شده است.

کد خبر 362662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.