خروج دام به صورت قاچاق باید متوقف شود

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به کاهش تولیدات دامی به علت خشکسالی، گفت: سیاست‌ها و راهکارهای مختلفی برای مهار قیمت گوشت با توجه به کاهش آن در کشور اتخاذ شده و از جمله راهکارهای اساسی این است که از خروج دام به صورت قاچاق جلوگیری شود.

اسماعیل نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خشکسالی های اخیر، اظهار کرد: تاثیرات خشکسالی های منطقه ای بر میزان تولیدات دامی در کشور و استان اصفهان، غیر قابل انکار است، بسیاری از دامداران مجبور شدند که فروش عمده‌ ای دام داشته باشند، کاهش چشمگیر منابع آبی و خشک شدن علفزارها مشکلات زیادی به بار آورده است و باید خروج دام از کشور، توسط سازمان جهاد کشاورزی کنترل شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: محصولات دامی استان اصفهان در گذشته، نه تنها نیاز مردم اصفهان را تامین می کرد بلکه جوابگوی چند استان به صورت همزمان بود، اما خشکسالی های اخیر، آسیب جدی به تولید محصولات دامی در اصفهان وارد کرد به طوری که حتی پاسخ‌گوی نیاز این استان نیز نبود.

وی افزود: میزان مصرف تولیدات دامی مردم کشور ما مشخص است بنابراین گاهی که کاهش در تولیدات رخ می دهد، مجبور می شویم با واردات گوشت نیاز بازار را تامین کنیم.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اجرای طرح توزیع گوشت قرمز منجمد با کارت ملی در اصفهان، خاطر نشان کرد: اجرا شدن این طرح، تنها با پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی امکان پذیر بود و علت اصلی فروش گوشت به این طریق آن هم توسط دولت، پوشش دامنه بیشتری از جامعه برای مصرف گوشت است.

هر کارت ملی؛ ۲ کیلوگرم گوشت تنظیم بازار

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف توزیع گوشت به این طریق، جلوگیری از خرید حجم زیادی گوشت توسط افراد و احتکار آن است زیرا خرید گوشت توسط بعضی از واحد های غذایی به صورت انبوه موجب ناعدالتی در حق تعدادی از مردم می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت توزیع گوشت منجمد با کارت ملی، با فروشگاه های وابسته به سازمان میادین میوه و تره بار همچون فروشگاه های کوثر است، اما تعدادی از واحد های صنفی معتبر نیز در این زمینه فعالیت می کنند زیرا از اهداف اصلی این طرح پوشش کل مناطق شهر است.

نادری با اشاره به قیمت ۲۸ تا ۲۹ هزار تومانی هر کیلو از گوشت‌های عرضه شده، تصریح کرد: با هر کارت ملی می‌توان دو کیلوگرم گوشت تنظیم بازار دریافت کرد، هدف اصلی از واردات این محصولات دامی به کشور که با ارز دولتی از کشورهایی همچون استرالیا و برزیل انجام شده، ارائه آن به مصرف کننده نهایی یعنی خانوار است و تاکنون برنامه ای برای توزیع این گوشت به صورت عمده در میان واحدهای صنفی گوشت محور همچون چلوکبابی ها اعلام نشده است.

کد خبر 362659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.