بیمارستان بهارستان با مشارکت بخش خصوصی احداث شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید گفت: آمادگی داریم زمین دولتی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان در بهارستان قرار دهیم و زمین را به قیمت منطقه ای واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا حبیب الله طاهرخانی صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی مترو بهارستان اولویت کاری شرکت عمران است و پیگیری برای تأمین اعتبار از منابع داخلی و ملی انجام خواهیم داد.

وی افزود: برای توسعه مترو در گذشته بیشتر از منابع دولتی استفاده می شد، اما در سال آینده دولت ظرفیت جدیدی فراهم کرده مبنی بر اینکه پروژه های مشارکتی در قالب تبصره ۱۹ اجرا شود یعنی دولت این امکان را می دهد که ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف شود و پس از تأیید، شرکا می توانند از بانک ها تسهیلات دریافت کنند.

طاهرخانی تصریح کرد: باید پروژه ها را «فی زی بل» تعریف کنیم، یعنی بخشی از اراضی را بابت سرمایه ای که بخش خصوصی وارد می کند، در اختیار مشارکت کننده قرار دهیم و بخشی نیز در قالب خرید خدمت و صرفه جوبی در مصرف انرژی برگردانیم.

وی ادامه داد: امسال سعی داریم نخستین مدل از پروژه های مشارکتی ریلی را در بهارستان اجرایی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با بیان اینکه پروژه های ریلی به طور معمول پروژه های اقتصادی نیستند، گفت: البته دولت این امکان را به مشارکت کنندگان می دهد که از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه مترو بهارستان و مجموعه پیرامونی آن می تواند به عنوان یک پروژه اقتصادی، منفعت سازی کند.

طاهرخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون بهارستان از داشتن بیمارستان محروم مانده است، گفت: آمادگی داریم زمین دولتی در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت بیمارستان در بهارستان قرار دهیم و زمین را به قیمت منطقه ای واگذار کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نقش وزارت کشور در شهرهای جدید تأکید کرد: جدا از فعالیت شهرداری در ارائه صدور پروانه ساخت و خدمات شهری، شرکت عمران به عنوان توسعه گر در شهرهای جدید حضور دارد و برای کمک به انجام وظایف شهرداری ها به نحو احسن فعالیت می کند.

کد خبر 362658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.