عملیات ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی تا دهه فجر  آغاز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید گفت: عملیات ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در مجموعه شهرهای جدید کشور تا دهه فجر امسال آغاز خواهد شد البته بعضی پروژه‌ها آغاز و بقیه نیز به تدریج به جلو حرکت خواهد کرد.

حبیب الله طاهرخانی، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا از تفاهمنامه همکاری ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بهارستان خبرداد و اظهار کرد: این تفاهمنامه امروز امضا می‌شود.

وی افزود: هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زمینی به وسعت ۱۸۵ هکتار و اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان در قالب محله سازی با انبوه سازان مبادله می شود، تصریح کرد: فرآیند تبدیل تفاهم نامه به قرارداد ساخت و عرضه مسکن تا قبل از دهه فجر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز که در دوره رکود قرار داریم از لحاظ ساخت و عرضه مسکن، دولت سعی کرده زمینه و بستر این امر مهم را فراهم کند. 

طاهرخانی با بیان اینکه ساخت و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به شهرهای جدید واگذار شده که در برنامه ای درصدد هستیم تا پایان سال ۹۹ این برنامه اجرایی شود، افزود: جامعه مخاطب ما اقشار متوسط اجتماعی هستند، لذا برای تأمین مالی آن با مجموعه سرمایه گذاران و انبوه سازان مشارکت خواهیم کرد.

وی گفت: در ساخت و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی دولت تصدی گری و ورود مستقیم ندارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید اضافه کرد: عملیات ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در مجموعه شهرهای جدید کشور تا دهه فجر امسال آغاز خواهد شد البته بعضی پروژه‌ها آغاز و بقیه نیز به تدریج به جلو حرکت خواهد کرد.

کد خبر 362645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.