پیام شهردار کرمان به مناسبت سالگرد زلزله بم

شهردار کرمان طی پیامی به مناسبت سالگرد زلزلۀ بم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره جان‌باختگان این زلزله، بر ساخت ‌و ‌ساز ایمن، رعایت مقررات ملی ساختمان و توسعۀ فرهنگ ایمنی و مدیریت بحران تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، متن پیام سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان به شرح زیر است:

«ساعت ۵:۲۶ دقیقۀ بامداد روز جمعه پنجم دی‌ماه ۱۳۸۲، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۶ ریشتر، غم و اشک و آه را برای مردم دیار کریمان و ملت ایران به‌همراه داشت؛ زمین‌لرزه‌ای که جان بیش از ۲۶ هزار نفر از مردم مهربان بم را گرفت، بیش از ۳۰ هزار نفر مجروح شدند و ۱۰۰ هزار نفر را بی‌خانمان کرد و هم‌چنان پس از گذشت ۱۵ سال، یادآوری آن فاجعۀ دردناک، موجب اندوه ملت ایران می‌شود.

در این میان اگرچه هنوز داغ جانباختگان این فاجعه، هم‌چنان بر دل داغدیدۀ مردم دارلصابرین باقی مانده است، اما این زمین‌لرزه، درس‌های بسیاری با خود به‌همراه داشت و تجارب ارزشمندی را به اشتراک گذاشت که از آن جمله، مقاوم‌سازی ساختمان‌هاست؛ امر مهمی که با توجه به زلزله‌خیز بودن استان کرمان، باید بیشتر مورد عنایت مسئولان مربوط و مردم شریف دیار کرمان قرار گیرد.

ساخت‌وساز ایمن، رعایت مقررات ملی ساختمان و توسعۀ فرهنگ ایمنی و مدیریت بحران نیز باید به‌عنوان اولویت نخست نهادهای دولتی و غیردولتی و بخش خصوصی مد نظر قرار گیرد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطرۀ جان‌باختگان زلزله بم، از خدواند بزرگ برای آن عزیزان از دست رفته، غفران الهی و برای مردم مهربان بم، صبر و اجر مسئلت دارم.»

سیدمهران عالم‌زاده

شهردار کرمان

کد خبر 362635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.