برپایی سومین نمایشگاه سراسری کتاب در کاشان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، از برپایی سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در مصلای بزرگ بقیه الله الاعظم این شهرستان خبر داد.

میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه استانی کتاب کشور و چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان و سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از امروز (چهارشنبه) پنجم تا یازدهم دی ماه با حضور ۱۷۵ غرفه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ساعات بازدید نمایشگاه استانی کتاب از ساعت ۱۵ تا ۲۱ است، افزود: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه پنجم دی ماه از ساعت ۱۳ با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و همچنین دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، برگزاری سومین نمایشگاه استانی کتاب کاشان را از برنامه های کسب عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران دانست و تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه بیش از ۶۳ هزار عنوان کتاب همه روزه برنامه جنبی در حوزه کتاب و کارهای فرهنگی و هنری نیز برگزار می شود.

وی رونمایی و جشن امضا کتاب توسط ناشران، کارگاه های آموزشی، ویژه برنامه های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، کارگاه شعر و داستان نویسی، شب شعر، غرفه مطبوعات و نشریه های کاشان، اجرای نقالی را از مهم‌ترین برنامه های جنبی سومین نمایشگاه استانی کتاب کاشان عنوان کرد.

نمکی یکی از نواقص کشور را میزان پایین سرانه  مطالعه به ویژه در نسل جوان دانست و تصریح کرد: با برگزاری نمایشگاه های کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه شاهد رشد سرانه مطالعه خواهیم بود.

وی با اشاره به آمادگی کاشان برای یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در حوزه کتاب  کشور خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه مسئولان شهرستان کاشان در حوزه های فرهنگی و اجرایی پشتیبانی کامل از سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان  است.

کد خبر 362633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.