مخالفان طرح کودک همسری متوجه پیامدهای تصمیم خود باشند

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم تک تک نمایندگان و ‌مخالفان طرح متوجه پیامدهای تصمیم خود باشند و بدانند ⁧‫کودک‌همسری‬⁩ چه آسیبی به جامعه و فرزندان ایران وارد کرده است.

طیبه سیاوشی در صفحه توئیتر خودنوشت: به همراه برخی از زنان در مجلس برای مقابله با ⁧‫کودک‌همسری‬⁩ طرح  اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی را در دستور کار قرار دادیم. ماده‌ای که به دادگاه یا ولی قهری اجازه می‌دهد به کودک زیر ۱۳ سال مجوز ازدواج دهند. بدین ترتیب با مجوز ولی یا دادگاه امکان ازدواج کودک کمتر از ۱۳ سال هم مهیا است.

سیاوشی خاطر نشان کرد: متاسفانه طرح ما برای ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال به طور کلی در کمیسیون قضایی مجلس رد شد. آن هم با وجود آنکه پیشتر یک فوریت طرح در صحن مجلس رای آورده بود. دلایل مخالفان بیشتر مسائل فقهی و شرعی عنوان شد و البته اینکه طرح ما کپی‌برداری از طرح‌های غربی است.

وی افزود: امیدوارم تک تک نمایندگان و ‌مخالفان طرح متوجه پیامدهای تصمیم خود باشند و بدانند ⁧‫کودک‌همسری‬⁩ چه آسیبی به جامعه و فرزندان ایران وارد کرده است. در مساله شرعیات به حکم آیت‌الله مکارم شیرازی ارجاع می‌دهم و فتوای ایشان در دیدار نمایندگان با این بزرگوار و منع ازدواج زیر ۱۳ سال.

کد خبر 362587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.