پیشرفت ما در پاراگلایدر متوقف نخواهد شد/ آرامش پرواز در "گردنه‌رخ"

رییس کمیته ورزش‌های هوایی استان اصفهان گفت: خلبانان جدید ما اکثراً جوان هستند و توانستند با تلاش و ارتقای سطح خود جزء برترین‌های کشور باشند و در مسابقات آینده نیز این افراد چه در بخش آقایان و چه بانوان از مقام‌آوران برتر خواهند بود.

محمدرضا غزنوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با وضعیت پاراگلایدر و استقبال بانوان اصفهانی از این رشته اظهار کرد: از سال ۹۳ مسئولیت این رشته را در اصفهان پذیرفتم، آن زمان کلیه سایت‌های پروازی تعطیل بود و اجازه پرواز به هیچ‌کدام از خلبانان پاراگلایدر داده نمی‌شد، ما از همان سال سازماندهی را در کمیته صورت دادیم و با همکاری نهادهای ذیربط مجددا این رشته را در استان راه‌اندازی کردیم، پروازها شروع شد و نتیجه‌اش هم این بود که تعدادی از بچه‌ها در مسابقات داخلی و خارجی حضور پیدا کردند و مقام‌های مختلفی را به دست آوردند.

وی افزود: به لطف خدا روز به روز این رشته در اصفهان جا افتاد و به پیشرفتی قابل توجه رسید، سال گذشته دو قهرمان داشتیم، محمد سمنانی و فاطمه افتخاری که یکی در بخش آقایان و دیگری در بخش بانوان موفق به کسب مقام در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان شدند و البته امسال هم افتخاری در رقابت‌های قهرمانی جهان به عنوان تنها نماینده خانم از کشورمان حضور داشت و عملکرد موفق او یک افتخار برای ایران و استان اصفهان بود.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی استان اصفهان تصریح کرد: از وقتی سایت پروازی گردنه ‌رخ مجددا راه‌اندازی شد و خلبانان ما توانستند از این سایت استفاده کنند، شاهد حضور تیم‌های خارجی پرواز در این سایت بودیم که از کشورهای مختلف آمدند و در آنجا پرواز داشتند. همین اتفاق باعث شد استقبال خلبانان داخلی بیشتر شود به طوری که در یک سال گذشته بیش از ۸۰۰ خلبان جدید به خلبانان استان اصفهان اضافه شده‌اند و حتی این تعداد به هزار نفر هم رسیده که جای خوشحالی دارد ضمن اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد این افراد از بانوان هستند.

غزنوی اضافه کرد: وقتی بانویی از استان اصفهان در مسابقات مقامی آورد و این افتخار آفرینی رسانه ای می شود، قطعا برای دیگر بانوان که علاقه‌مند به پرواز هستند ایجاد انگیزه می‌کند. در این مدت مراجعه‌کننده برای آموزش زیاد داشتیم، ما هم حمایت کرده‌ایم و الان این افراد در سایت شاهین‌شهر در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند که البته موفق به اخذ گواهینامه خلبانی هم شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این روند ادامه دارد، از میان خلبانانی که تازه وارد این رشته می‌شوند استعدادیابی انجام می‌دهیم و آن‌هایی را که توانایی‌ دارند را برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور در نظر می‌گیریم تا نهایتا به جایی برسند که بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی هم حضور پیدا کنند و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

رئیس کمیته ورزش‌های هوایی استان اصفهان تاکید کرد: همان‌طور که بچه‌های جدید می‌آیند و پیشرفت می‌کنند خلبان های حرفه‌ای هم مثل فاطمه افتخاری در حال پیشرفت هستند و این نشان می‌دهد که ما در پیشرفتمان متوقف نشده‌ایم. البته خلبانان دیگر هم تا حدودی توانستند خودشان را به این بانوی خلبان نزدیک کنند، به هر حال افتخاری برای پیشرفت بیشتر در این رشته تلاش می‌کند البته اردوهای تمرینی که در چندین کشور اروپایی و آسیای شرقی پشت سر گذاشته و آموزش‌هایی که دیده توانسته سطح پروازی خود را ارتقا دهد.

غزنوی اضافه کرد: خلبانان جدید اکثرا جوانان حدود ۲۰ ساله هستند که توانستند سطح خودشان را بالا ببرند و جزو خلبانان برتر کشور باشند، به امید خدا در مسابقات آینده ما خبرهای خوبی برای استان اصفهان داریم و امیدوارم خلبانان آقا و بانو بتوانند مقام‌های اول تا سوم را کسب کنند.

کد خبر 362584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.