نیازسنجی مددجویان کمیته امداد شهرضا در ۵۲ رشته شغلی

شهرضا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: نیازسنجی و آموزش خانواده‌های تحت پوشش در ۵۲ رشته پیش از واگذاری تسهیلات انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: در حال حاضر چهار هزار نفر در قالب ۲۳۰۰ خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا استفاده می‌کنند که سرپرستی ۷۰ درصد از این خانواه‌ها با زنان است.

وی از ارائه خدمات تحصیلی این نهاد به ۳۸۴ نفر دانش آموز و ۵۷ دانشجو خبر داد و افزود: یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد با هدف ایجاد اشتغال و منابع درآمد پایدار است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه واگذاری مجموع اعتبارات زمینه اشتغال ۲۶۳ نفر شده است، یادآور شد: ۷۸۵ میلیون تومان اعتبارات امدادی این شهرستان نیز بین واجدان شرایط توزیع شده است.

میرزایی با اشاره به تشکیل صندوق کارگشایی کمیته امداد، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) تا پنج سال پس از واگذاری تسهیلات بر روند فعالیت عرصه‌های ایجادی نظارت‌ می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۲۰ میلیون تومان صدقه از ۱۶ هزار صندوق صدقات در شهرستان جمع آوری شد، اظهار کرد: تا پایان سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین به خانواده‌های تحت پوشش کمک شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا اظهار کرد: نیازسنجی و آموزش خانواده‌های تحت پوشش در ۵۲ رشته، پیش از واگذاری تسهیلات انجام می‌شود.

میرزایی از واگذاری تسهیلاتی تا سقف یکصد میلیون تومان به ازای استخدام یک تا پنج نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد و افزود: هریک از کارفرمایان شهرستان که افراد تحت پوشش کمیته امداد را استخدام کنند، تا ۱۸ ماه، ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما و پس از آن تا دو سال ۵۰ درصد این حق بیمه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تا پایان سال مالی گذشته جذب شده است، ادامه داد: ۲۰۰ میلیون تومان از مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال گذشته امسال واگذار شد.

کد خبر 362560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.