یزد استاندار، فرماندار و شهردار ندارد

رییس شورای اسلامی شهر یزد عدم معرفی استاندار، فرماندار و شهردار از سوی وزارت کشور را چالش جدی برنامه‌های توسعه‌ای خواند و مردم یزد را قربانیان این چالش دانست.

به گزارش ایمنا، غلامعلی سفید با اشاره به بلاتکلیفی برنامه‌های عمرانی و توسعه ای شهر یزد به دلیل عدم آغاز بکار شهردار جدید، ‌اظهار کرد:‌ اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد به احترام وزارت کشور و همچنین برای پیشرفت حرفه‌ای مهدی جمالی‌نژاد با وجود نارضایتی برخی اعضا با استعفای شهردار وقت موافقت کردند.

وی با بیان این که بعد از مشخص کردن سرپرست شهرداری رایزنی‌ها و جلسات مشاوره مختلف برای انتخاب شهردار جدید آغاز و درنهایت تصمیمات به مجتبی فرهمند به عنوان گزینه جوان، بومی و متخصص شهرداری شهر میراث جهانی یزد ختم شده است، افزود: ‌طبق قانون، وزارت کشور باید طی ۱۰ روز بعد از معرفی شهردار جدید نظر مثبت یا منفی خود را انتخاب و اعلام کند.

رییس شورای شهر یزد با اشاره به حق قانونی این شورا برای اعتراض و یا قبول نظر وزرات کشور در مورد شهردار جدید، ‌گفت:‌ خوشبختانه انتخاب فرهمند به عنوان شهردار جدید یزد با موافقت تمام اقشار فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و بازاری دارالعباده مواجه شده است.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها با بیان این که  ۴۰ روز از معرفی شهردار جدید یزد به وزرات کشور گذشته است، تصریح کرد: هنوز به شورای اسلامی یزد هیچ پاسخی داده نشده و ما همچنان منتظر اعلام نظر وزارت کشور در این باره هستیم.

سفید، عدم معرفی استاندار، فرماندار و شهردار را چالشی جدی برای برنامه های توسعه ای یزد دانست و بیان کرد: درحال حاضر بسیاری از طرح‌های عمرانی بلاتکلیف مانده و در آینده مردم یزد قربانی این چالش خواهند بود.

وی با بیان این که اعضای شورای شهر یزد هر روز در محافل و جلسات مختلف پاسخگوی شهروندان هستند، گفت:‌ مردم یزد از عدم آغاز بکار شهردار جدید شکایت داشته و از وزارت کشور می ‌خواهند که سریع‌ تر نسبت به ابلاغ حکم شهردار شهر میراث جهانی اقدام کند.

گفتنی است؛ جامعه دانشگاهی و هیئت‌های مذهبی و عزاداری یزد با صدور نامه‌ هایی جداگانه از وزارت کشور خواستند تا با احترام به نظر نمایندگان مردم یزد در شورای اسلامی شهر حکم شهردار جدید صادر و به منظور آغاز فعالیت وی به استان ابلاغ کنند.

کد خبر 362549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.