از حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان، عبرت بگیریم

شهرضا – عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: دولت باید تلاش کند و دیگران هم باید به دولت کمک کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی که در آن کودکان معصوم دچار آسیب‌دیدگی شوند، نباشیم.

سمیه محمودی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به واقعه آتش سوزی در مدرسه دخترانه‌ای در شهرستان زاهدان که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه شد، اظهار کرد: دولت لایحه بودجه‌ای را تقدیم مجلس می‌کند که سقف دارد و محدود است، اما می‌خواهد با همین بودجه اندکی که تنظیم کرده و به مجلس آورده، به همه امور رسیدگی کند و پاسخ همه نیازها را بدهد.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه، با اعتبارات اندکی که اختصاص می‌دهد می‌خواهد به مشکلاتی مانند وضعیت معیشتی معلمان و بازنشستگان فرهنگی، وضعیت مدارس، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر بخش‌ها رسیدگی کند که این کار در عمل ممکن نیست.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، بسیار تلاش می‌کنند که بودجه به صورت عادلانه بین همه مناطق تقسیم شود، اما متأسفانه لایحه بودجه واقع‌بینانه تنظیم نمی‌شود و همین مسئله یعنی بودجه‌نویسی بیش از منابع مالی موجود، باعث ناراحتی گروه‌های مختلف شده است.

محمودی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید از حوزه نظارتی با قاطعیت بیشتری وارد عمل شود تا شاهد بروز اتفاقاتی نظیر آتش سوزی در مدرسه زاهدان نباشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه عدالت در توزیع بودجه رعایت نمی‌شود، تأکید کرد: مسئولان هر استانی که چانه‌زنی بیشتری انجام دهند و لابی‌گری بیشتری داشته باشند، بودجه و منابع بیشتری هم نصیبشان می‌شود و هرکس از این لابی‌گری‌ها نداشته باشد، بودجه کمتری می‌گیرد، در حالی که حجم زیادی از قوانین و مقررات هم در بودجه‌نویسی و تصویب آن وجود دارد که کار را مشکل‌تر می‌کند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی تصریح کرد: دولت باید مراقب باشد تا همه مناطق اعتبارات یکسانی دریافت کنند، نه اینکه به یک یا چند منطقه بیش از سایرین امکانات و بودجه تعلق بگیرد.

محمودی با بیان اینکه حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان برای همه مردم ایران به ویژه خانواده دانش‌آموزان، دل‌خراش و ناراحت کننده بود، یادآور شد: دولت باید تلاش کند و دیگران هم باید به دولت کمک کنند تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی که در آن کودکان معصوم دچار آسیب‌دیدگی شوند، نباشیم.

کد خبر 362546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.