نشاط اجتماعی در یزد احساس نمی‌شود

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: نبود نشاط اجتماعی در یزد ملموس است و ما در این دوره از شورای شهر برای ایجاد فضایی با نشاط سعی می‌کنیم و طراحی فضاهای شهری با این محوریت را در دستور کار داریم و بودجه‌های خوبی را نیز در سال ۹۸ برای این امر اختصاص داده‌ایم.

ونوس عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مهم‌ترین چالش‌های شهر یزد اظهار کرد: مهم ترین دغدغه ما در وهله اول این است که زنده بمانیم؛ مشکلات زیست محیطی و خشکسالی شهروندان را تحت فشار قرار داده و مشکلات مختلفی را برای مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

وی وجود صنایع آب‌خواه را تیغ دو لبه در شهر یزد دانست و افزود: از سویی صنایعی مانند صنعت فولاد و صنعت کاشی آب زیادی را مصرف می‌کنند و مخاطرات زیست محیطی زیادی دارند و از سوی دیگر شهر و شهروندان به درآمدهای این دو صنعت نیاز دارند.

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر یزد نبود نشاط اجتماعی در یزد را از دیگر چالش‌های موجود در این شهر دانست و اضافه کرد: نبود نشاط اجتماعی در یزد ملموس است و ما در این دوره از شورای شهر برای ایجاد فضایی با نشاط سعی می‌کنیم و طراحی فضاهای شهری با این محوریت را در دستور کار داریم و بودجه‌های خوبی را نیز در سال ۹۸ برای این امر اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن شهروندان از حمل و نقل عمومی از دیگر چالش‌های شهر یزد است، افزود: البته باید توجه داشت که کیفیت این سیستم نیز مناسب نیست و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دنبال بهبود کیفیت این بخش در شهرداری یزد هستیم.

عاملی افزود: در هفته حمل و نقل سال جاری ۱۲ اتوبوس نو خریداری و به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه شد.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری یزد راه‌اندازی خطوط بی آر تی و تراموا را در دستور کار قرار داده‌ایم، اما راه‌اندازی مترو با توجه به تاریخی بودن بافت شهر یزد در دستور کار مدیریت شهری قرار ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر یزد بودجه سال ۹۸ شهرداری یزد را ۷۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این بودجه با توجه به بودجه ۶۶۰ میلیارد تومانی سال گذشته با افزایش حدود هشت درصدی رو به رو بوده است.

کد خبر 362539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.