تخصیص ۵۳ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری در اصفهان

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به ابلاغیه اخیر مقام عالی وزارت برای اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی محلات هدف استان اصفهان، ۵۳ میلیارد تومان بودجه در حوزه بازآفرینی شهری اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، ایمان طاهر اظهار کرد: شرط پرداخت این میزان اعتبار، اجرای اقدامات دستگاه‌ها مطابق با برنامه جامع اقدام مشترک هر محله است و مقرر شد تا نسبت به احداث ۵۵۰۰ واحد مسکونی در محلات هدف و با تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانی دوران مشارکت با سود ۹ و ۱۸ درصد در اختیار مردم، نسبت به بازآفرینی در استان اقدام شود.

وی گفت: بازآفرینی با نوزایی متفاوت است زیرا در نوزایی اصراری بر حفظ کالبد نیست اما در بازآفرینی هدف حفظ فضاهای کالبدی، محله‌های تاریخی، ماندگاری افراد در محله‌ها و نوسازی و بهسازی محلات با فرهنگ‌های خاص خود است .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان خاطر نشان کرد: به‌رغم وجود مشکلات داخلی برای تهیه قیر در کل کشور استان اصفهان توانسته است بیش از ۲۵۰۰ تن قیر برای بازآفرینی دریافت کند.

طاهر یادآور شد: بازآفرینی ریشه مردمی دارد و مردم باید در این اقدام مشارکت و نقش اساسی داشته باشند.

معابر خاکی در اولویت قرار گیرد

رییس ستاد هماهنگی بازآفرینی شهری راه وشهرسازی استان گفت: اولویت ما در بحث بازآفرینی ارتقاء کیفیت زندگی و ماندگاری ساکنان است ودر این راستا پروژه های تعریف شده در شهرستان باید به تصویب ستاد شهرستان برسد.

امیر زاغیان افزود: پروژه ها لازم است با جزئیات کامل و لازم در برنامه جامع اقدام مشترک در نظر گرفته شود و دربازسازی معابر نیز معابر خاکی در اولویت قرار گیرد .

کد خبر 362538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.