نمایندگان اصفهان، استعفای خود را پس نگرفته‌اند

شهرضا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هنوز استعفای خود را پس نگرفته‌اند و تا احقاق کامل حقوق مردم بر تصمیم خود تأکید دارند.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: یکی از دلایل استعفای نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بی‌توجهی دولت به تأمین آب شرب پنج میلیون جمعیت این استان است.

وی ادامه داد: لازم بود تا نگاه ویژه‌ای به استان اصفهان شود و حقوق شرعی و قانونی مردم آن ادا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی شهرستان‌های استان اصفهان دارای حق‌آبه زاینده‌رود هستند و شرعا باید این حق آنان ادا شود و کسی نمی‌تواند از مردم بخواهد از حق شرعی خود چشم‌پوشی کنند.

محمودی تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود را اقدامی مؤثر و کارساز از طرف دولت دانست و خاطرنشان کرد: سود ناشی از تشکیل این ستاد تنها مختص مردم استان اصفهان نیست، بلکه مردم استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و حتی کرمان را نیز شامل می‌شود، زیرا عقیده داریم که باید مشکل همه مردم ایران در تأمین آب شرب رفع شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، این گونه اقدامات را مؤثر و کارآمد عنوان کرد و افزود: نمایندگان مردم استان اصفهان تا احقاق کامل حقوق مردم بر تصمیم خود مبنی بر استعفا تأکید دارند، البته برای رعایت ضوابط و آیین‌نامه‌های داخلی مجلس و بنا بر توصیه علما و بزرگان استان در صحن و کمیسیون‌ها شرکت می‌کنیم وگرنه در اصل ماجرا تغییری ایجاد نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای عالی آب یادآور شد: دولت وظیفه دارد آب شرب مردم مناطق مختلف کشور را تأمین کند و برای این‌ منظور هم، همه باید به دولتمردان کمک کنند.

محمودی اظهار کرد: تا کنون دستورات خوبی برای تأمین آب شرب مردم صادر شده است، اما همه آن‌ها کاغذهایی بوده که در بایگانی‌ها نگهداری می‌شود. باید در عمل برای مردم کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه استعفای نمایندگان راه تازه‌ای برای پیگیری مطالبات نیست تأکید کرد: نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن وضع زاینده‌رود مجبور به استعفا شدند؛ اگر نتوانیم حق مردم را بگیریم، بود و نبود ما فرقی نمی‌کند، دولت هم نباید اجازه دهد کار به اینجا بکشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه باعث استعفای نمایندگان مردم در مجلس شد، در حقیقت ضعف دولت در مسئله آبرسانی بود.

کد خبر 362537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.