تعداد افراد بی‌سواد زیر ۲۰ سال در دهاقان به صفر رسیده است

دهاقان – رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان با بیان اینکه یکی از شرایط ثبت نام در کلاس‌های نهضت سواد آموزی، سن ۱۰ تا ۴۹ سالگی بوده، گفت: در چند سال گذشته تعداد افراد بی سواد زیر ۲۰ سال در دهاقان به صفر رسیده است.

رجب فرهمندیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۹۰ نفر در دوره‌های آموزشی نهضت سواد آموزی شهرستان ثبت نام کرده‌اند که در سال تحصیلی امسال نیز تعداد شرکت کنندگان ۱۷۷ نفر هستند.

وی با اشاره به آموزش‌های نوین در کلاس‌های نهضت سواد آموزی، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در مرکز یادگیری در روستای دزج تدریس دروس همراه با تبلت انجام شده است و ۱۰ نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان باتوجه به فعالیت دو مرکز یادگیری در شهر گلشن و روستای دزج، گفت: ۱۸ نفر در نهضت‌های سواد آموزی تدریس می‌کنند.

فرهمندیان، افزود: در این دوره‌ها، علاوه بر آموزش دروس ، به حرفه آموزی نیز پرداخته می‌شود که علاقمندان خوبی را به خود جذب کرده است.

وی عنوان کرد: از جمله این دوره‌های مهارت آموزی می توان به پرورش گل‌های زینتی و گیاهان دارویی، مشاوره، بهداشت و ایمنی، آتش نشانی و... اشاره کرد.

کد خبر 362514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.