روزانه ۱۵ تن پسماند بیمارستانی در اصفهان جمع آوری می شود

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۱۵ تن پسماند عفونی و بیمارستانی روزانه جمع آوری و در دشت سجزی دفن می شود، گفت : طی دو هفته آینده با مصوبه شورای شهر  برای امحای این پسماندها با جذب مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دهنوی در دومین همایش ملی صنعت بازیافت با بیان اینکه مردم ما  امروزه نسبت به حقوق زیست محیطی خود آگاه هستند ، اظهار کرد : روزانه حدود هزار تن پسماند از سطح شهر جمع آوری و به کارخانه سازمان پسماند منتقل می شود که  ۶۰۰ تن آن تبدیل به کود آلی شده و ۴۰۰ تن آن که غیرقابل بازیافت هستند، دفن می شود.

وی افزود : حدود ۷۰ تن پسماند خشک و تفکیک از مبدا روزانه از درب منازل جمع آوری می شود و به سایت مدیریت پسماند منتقل می گردد.

دهنوی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ تن پسماند عفونی و بیمارستانی روزانه جمع آوری و در دشت سجزی دفن می شود ، گفت : طی دو هفته آینده با مصوبه شورای شهر  برای امحای این پسماندها با جذب مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷ هزار تن نخاله ساختمانی در شهر اصفهان تولید می شود، از ساماندهی و بازیافت  این پسماندها تا سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید در اصفهان اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد : تکنولوژی کارخانه سازمان پسماند ۵۰ سال قدمت دارد، اما در سال آینده دو خط جدید سایت بازیافت با تکنولوژی های جدید به روز رسانی شده و ارتقا می یابد.

دهنوی با اشاره به راه اندازی نخستین فرهنگسرای زیست محیطی کشور در اصفهان تصریح کرد : معتقدیم هزینه کردن در  این بخش سرمایه گذاری است و به شدت آن را دنبال می کنیم .

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت : شرق اصفهان و منطقه سجزی وضعیت مناسبی ندارد ، کارخانه پسماند ۳۰ سال شیرابه وارد زمین کرده است و اینکه چه اتفاقی برای آیندگان خواهد افتاد نگران کننده است ، شاخص COD در  فاضلاب خام شهری ۵۰۰ میلی گرم بر لیتر است ، در شیرابه حدود ۱۲۰ هزار میلی گرم در لیتر براورد می شود.

وی ادامه داد: با تحقیقات انجام شده  تکنولوژی لازم وجود دارد و آشغال گیری و دانه گیری را بر اساس فناوری های جدید تصفیه حداقلی را انجام می دهیم که بعد از این شیرابه وارد زمین نشود.

دهنوی افزود : امسال جعبه های ایمن برای جمع آوری پسماندهای تیز و برنده به صورت آزمایشی در مناطق زینبیه و مدرس توزیع شده است که در صورت موفقیت طرح برای کل شهر اجرایی می شود که برآورد ما هزینه ای حدود چهار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد : چندی پیش کلیپی در فضای مجازی پخش شد که نان خشک را رنگ صنعتی می زدند  و به صورت ادویه به بازار ارائه می کردند. از تیرماه امسال اجازه ندادیم  این نان خشک ها حتی وارد گاوداری ها یا بخش های دیگر شود، روزانه حدود سه تن نان خشک جمع آوری می شود و شهرداری می توانست درآمد یک میلیاردی از آن داشته باشد اما از درآمد آن صرف نظر شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی پیرولیز در صنعت بازیافت کشور اثر گذار است، افزود : در طرح های استفاده از تکنولوژی های نوین از جمله زباله سوز پزشکی و پیرولیز از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می کنیم.

کد خبر 362508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.