دریغ از 10 میلیون تومان حمایت

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یک جوان روستایی که به دلیل بی‌آبی بسیاری از مشاغل روستایشان تعطیل شده بود، هفته گذشته استارتاپی ارائه کرد که قرار بود ۱۰ میلیون تومان به او وام داده شود؛‌اما به همین مقدار پولی هم که درخواست داشت، کسی توجه نکرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهل‌آبادی عصر امروز (دوشنبه) در دومین همایش ملی صنعت بازیافت با شعار "از زمین برای زمین" اظهار کرد: اگر اصفهان بدون زاینده‌رود را داشته باشیم زحمات همه مسئولان برای این شهر اهمیتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه نباید شهری به قدمت و قداست اصفهان فراموش شود، افزود: گاوخونی خاموش اصفهان که هر روز از بی‌برنامگی مسئولان به خود می‌پیچد، هنوز منتظر قطره‌ای آب است.

رییس اتاق بازرگانی ضمن ابراز خرسندی از استعفای نمایندگان استان ادامه داد: دلیل اینکه بحران آب زاینده‌رود را فریاد می‌زنیم این است که باید فکری اساسی برای احیای زاینده‌رود کرد، همان‌گونه که استعفای نمایندگان اصفهان منجر به دستور دولت برای تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود شد.

به مسائل زیست‌محیطی چنانکه شایسته است، بها ندادیم

سهل‌آبادی با تقدیر از اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و کمیته بازیافت این کمیسیون اظهار کرد: حداقل وظیفه همه ما در مقابل آیندگان این است که به طبیعت توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه به مسائل زیست‌محیطی چنانکه شایسته است، بها ندادیم، اظهار کرد: جامعه از مسئولان استانی در خصوص محیط‌زیست انتظاراتی دارد که اگر انجام نشود، خیانت است.

رییس اتاق بازرگانی با اشاره به چرخه اشتباهی که در بعضی مواقع رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: دیده‌شده برای مقابله با بیابان‌زایی سازمان‌های مربوطه درخت می‌کارند، اما بعضی مردم برای تهیه زغال آنها را ریشه‌کن می‌کنند و جنگلبانان و محیط‌زیست مجبور است، جلوی تخلف را بگیرد.

سهل‌آبادی با تأکید بر اینکه برای حفظ منابع طبیعی باید از صنعت بازیافت استفاده کرد اضافه کرد: وقتی گروهی برای کمک به بازیافت اعلام آمادگی می‌کنند، باید از آنها حمایت کرد.

وی گفت: مدتی است که هر طرحی به دولت ارائه می‌شود اجرا نمی‌شود، امیدوارم دستاورد چنین مراسمی شاید این باشد که اگر روشنگران و صاحب‌نظران طرحی برای صنعت بازیافت دارند ارائه دهند تا پیگیری شود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: یک جوان روستایی که به دلیل بی‌آبی بسیاری از مشاغل روستایشان تعطیل شده بود، هفته گذشته استارتاپی ارائه کرد که قرار بود ۱۰ میلیون تومان به او وام داده شود؛‌اما به همین مقدار پولی هم که درخواست داشت کسی توجه نکرد.

سهل‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر واقعاً در خصوص بازیافت طرحی را می‌توان دنبال کرد، باید مسئولان و دانشگاهیان استان آن را حمایت کنند. چراکه با وجود درآمدزا بودن آنها برای بخش خصوصی اما نیاز به همکاری و حمایت دولت نیز در این زمینه حس می‌شود.

کد خبر 362495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.