۲۰۲ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد

رییس سازمان نهضت سوادآموزی در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت: مشکلات معیشتی و اقتصادی عامل ۶۰ درصد ترک تحصیل دانش‌آموزان از دوره ابتدایی است و ۳۰ درصد مربوط به مسائل حاشیه‌نشینی و طلاق است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی باقر زاده در همایش گرامیداشت هفته سوادآموزی که صبح امروز در تالار فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: آنچه باعث شد ما امروز دورهم جمع‌شویم عشق به‌فرمان و تحقق فرمایش ایشان همچنین پیروی از توصیه‌های مقام معظم رهبری برای تحقق امر سوادآموزی است.

وی گفت: با تمام فراز و فروهای توانستیم جز کشورهای موفق دنیا باشیم، در گروه سنی بالای ۱۵سال ایران در سال ۱۹۷۶شاهد ۳۶درصد باسوادی بودیم که میانگین دنیا حدود ۷۰درصد بوده است اما اکنون طبق گزارش‌های حدود ۴درصد بالاتر از میانگین دنیا هستیم.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: سازمان نهضت سوادآموزی توانسته پنج جایزه بین‌المللی بگیرد و آموزش اولیای بی‌سوادان یکی از طرح‌های ثبت‌شده یونسکو است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: به سواد ترکیبی به‌صورت جدی فکر می‌کنیم تا در کنار خواندن و نوشتن مهارت‌های دیگری انتقال پیدا کند. شاید در صدر عوامل موفقیت ریشه‌کنی بیسوادی، اراده قاطع حاکمیت بوده و سرآغاز هر برنامه منسجمی تصمیم‌گیری است.

وی بر حمایت دولت اشاره کرد و گفت: دولت تمام منابع را برای برطرف کردن نیاز سازمان تأمین کرده است ما نیز باید بر توسعه آموزش ابتدایی تأکید داشته باشیم.

باقر زاده به وجود ۲۰۲مدرسه یک نفره در کشور اشاره کرد و افزود: نباید از آموزش ابتدایی افراد غافل شویم، ۶۰درصد دلایل خروج زودهنگام دانش‌آموزان از دوره ابتدایی مسائل معیشت و اقتصاد و ۳۰درصد مربوط به مسائل حاشیه‌نشینی و طلاق و ... است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی یکی از نقاط ضعف سوادآموزی را همراه نبودن دانشگاه‌ها دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید با ما در ارتباط باشند. سازمان تلاش کرده است که به سمت سواد ترکیبی برود و آموزش از طریق موبایل و تبلت را در برنامه داریم.

کد خبر 362489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.