بزرگ‌ترین چالش‌حضور اتباع خارجی در یزد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان مهم‌ترین رفتار غیرقانونی تبعه‌های خارجی در یزد است که منجر به اعتراض شهروندان شده است.

ونوس عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه مهاجرت اتباع افغانستانی به شهر یزد از مهم‌ترین چالش‌های موجود در این شهر است، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه مصوبه‌ای را با موضوع راه‌اندازی مهمان‌شهر برای این دسته از مهاجران داشته که در فرمانداری در دست بررسی است.

وی افزود: کارگروه ویژه مطالعات اولیه راه‌اندازی دو مهمانشهر در یزد را در دستور کار دارد که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در حال حاضر تبعه‌های افغانستانی در  شهر یزد به راحتی قانون‌شکنی می‌کنند و جرایم زیادی را نیز انجام می‌دهند، ادامه داد:  قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان مهم‌ترین قانون‌شکنی‌های این اتباع در استان یزد است که منجر به اعتراض شهروندان یزدی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس سرشماری صورت گرفته ۱۰۰ هزار مهاجر مجاز و غیرمجاز افغان در استان یزد زندگی می‌کنند، اضافه کرد: حدود ۶۰ هزار نفر از این تبعه‌ها در شهر یزد سکونت دارند.

عاملی تصریح کرد: بسیاری از تبعه‌های افغانستانی در شهر یزد در بافت تاریخی سکونت یافته و حتی با لهجه یزدی صحبت کرده و مشکلات زیادی را در حوزه گردشگری ایجاد کرده‌اند.

کد خبر 362487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.