ادامه فعالیت شوراهای بخش در تیران و کرون لزومی ندارد

نماینده تیران و کرون در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: مشکلات مالی به میزان قابل توجهی شورای بخش‌ها را در تنگنا قرار داده است و به نظر می‌رسد ادامه فعالیت شوراهای بخش با این اوصاف لزومی نخواهد داشت.

ابراهیم شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلات شورای بخش‌ها، اظهار کرد: شوراهای بخش به ویژه در شهرستان‌هایی که روستاهای فاقد شورا و دهیاری دارند مانند شهرستان تیران و کرون که ۱۲ روستا با این شرایط دارد با مشکلات مختلفی روبه‌رو است.

وی در تشریح این مشکلات افزود: سال گذشته قانونی گذاشتند که عوارض پروانه‌های ساختمانی به حساب خزانه دولت واریز شد همچنین مبلغ ارزش افزوده که به حساب خود شوراها واریز می‌شد هم به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود.

شاهمرادی در خصوص تاثیر اختلافات بین مسئولان شهرستان در اداره امور گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان به حساب فرمانداری شهرستان برای امور بخش‌های روستایی ریخته شده اما حتی یک ریال آن را نتوانسته‌ایم در هیچ کدام از روستاهای خود هزینه کنیم چرا که متاسفانه اختلافات مسئولان شهرستانی از این امر ممانعت کرده است و این در حالی است که ضرر و زیان این اختلافات را مردم می‌دهند.

نماینده تیران و کرون در شورای اسلامی استان با انتقاد از موانع پیش روی شوراهای شهرستانی، تصریح کرد: همه روستاهای منطقه تیران‌ وکرون با مشکلاتی نظیر آب، برق، مدرسه روبرو هستند و روستاییان ما را به عنوان اعضای شورا انتخاب کرده‌اند و از شوراها انتظار پاسخگویی دارند اما با این اوضاع عملا اتفاقی افتاده است که شورای بخش‌ها نمی‌توانند اقدامی در جهت تغییر اوضاع داشته باشند.

شاهمرادی با انتقاد از عدم وجود جلساتی برای روسای شوراهای بخش گفت: متاسفانه تا به حال جلساتی برای روسای شورای بخش که مظلوم واقع شده‌اند برگزار نشده است اگرچه قرار بر این بود هر سه ماه این جلسات برگزار شود.

وی با بیان اینکه مباحث مالی تا حد بسیاری شورای بخش‌ها را در تنگنا قرار داده است، افزود: به نظر می‌رسد ادامه فعالیت شوراهای بخش با این اوصاف لزومی نخواهد داشت و بهتر است مسئولین به این شوراها توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده تیران و کرون در شورای استان با اشاره به اینکه مقرر شد که شوراها هیچ استشهاد یا قولنامه‌ای را مهر نکنند، اظهار کرد: تنها اداره‌ای که زیر بار این موضوع نمی‌رود اداره گاز است و اداره گاز در روستاهایی که سند ندارند تا زمانی که شورا قولنامه را مهر نکند انشعاب گاز اختصاص نمی‌دهند و مردم مناطق از این امر شاکی هستند و شوراها اگر این مدارک را مهر کنند که تخلف است و اگر مهر نکنیم کار مردم به مشکل برمی‌خورد.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه شهرستان تیران و کرون ۴۲ روستا دارد و اکثر روستاهای آن مشکل آب شرب دارند، گفت: معدود روستاهایی هم که مشکل کمبود آب ندارند متاسفانه در حال استفاده از آب نیتراته هستند که این امر باید مورد توجه آبفار استان قرار بگیرد.

نماینده تیران و کرون در شورای استان در خصوص کمبود خودروهای آبرسانی در شهرستان اظهار کرد: دو خودروی آبرسانی در شهرستان ارائه خدمت می‌کردند که همین دو خودرو هم توان پاسخگویی و آبرسانی به همه منطقه را نداشتند در حالی که یکی از آنها را آبفار استان از این منطقه گرفت و به شهرستان فریدونشهر واگذار کرد که اگر این خودرو عودت نیابد آبرسانی شهرستان تیران و کرون با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد بود.

کد خبر 362466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.