میراث فرهنگی کاشان محافظ گنجینه ارزشمندی است

کاشان - مدیر عامل شرکت عمران واحیاء بافت فرسوده کاشان گفت: اداره میراث فرهنگی کاشان به طور قطع و یقین نگهدارنده و محافظ یک گنج و گنجینه حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، مهدی هوشمندی نژاد در  هفتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: دقت نظر مسئولان در اداره میراث فرهنگی برای حفظ حریم بناها نباید مدیران شهری را آزرده خاطر کند، اگر جایی حساسیتی هست و تذکر یا مکاتبه‌ای می کنند فقط برای این است که کاشان، یک شهر خاص و شناخته بوده و مباحث حفاظتی آن بسیار دقیق باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری این مطلب مهم و حساسیت اداره میراث در حفظ آثار و حریم بناها را درک می کند، تصریح کرد: شهرداران مناطق که محدوده آنها در حریم بناها و بافت تاریخی قرار گرفته باید این نکته را بپذیرند که آنها شهردار منطقه‌ای در شهر تاریخی کاشان هستند و با سایر شهرها تفاوت دارد.

مدیر عامل شرکت عمران و احیاء بافت فرسوده کاشان گفت: انتظار داریم اداره میراث فرهنگی همان گونه که شهرداری بودجه ای را برای بازسازی و مرمت اختصاص می دهد این اداره نیز همین شرایط را در نظر گیرد.

وی تصریح کرد: مسئولان استانی و کشوری باید بیش از پیش به میراث گران بها در کاشان اهمیت دهند و این شهرستان را نیز در کنار دیگر شهرها در نظر بگیرد چراکه الان سالیان درازی است شرایط تغییری نکرده است.

هوشمندی نژاد ادامه داد: آیا میراث فرهنگی طرح جامعی برای کاروانسراها، بازار و تک بناهای ارزشمند و فاخر ارایه کرده است؟

وی، با تاکید بر اینکه اداره میراث همواره باید در جلسات با دست پر و طرح های جامع مرمتی باشد، تصریح کرد: در صورتی که این طرح ها ابلاغ شود دیگر نمی تواند شهرداری را مواخذه کند که چرا در مرمت فلان بنا مصالح نامتناسب را انتخاب کردید.

مدیر عامل شرکت عمران و احیاء بافت فرسوده کاشان با اشاره به صدور پروانه ساخت گفت: ما حریم های مصوب را می پذیریم و اعتقاد داریم باید از میراث استعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه شاید همه محدوده بافت تاریخی نیاز به استعلام نداشته باشد و مردم را برای تک تک پلاک های آن دنبال استعلام نفرستیم، خاطرنشان کرد: می توانیم مردم را زیاد درگیر مکاتبات نکنیم، اگر حریم  بافت تاریخی مصوب است قطعا ابلاغ شود و اگر ثبت نشده حریم تک بناهای ارزشمند را مطرح و مابقی را آزاد کنیم.

کد خبر 362458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.