۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
مدارس شهرضا ایمن است

شهرضا – رییس آموزش و پرورش شهرضا گفت: همه مدارس شهرستان شهرضا گازرسانی شده و حدود ۷۰ درصد از این مدارس به سیستم پکیج مجهز است، بنابراین احتمال بروز خطر در این زمینه تاحد بسیار زیادی کاهش یافته است.

محمود رستگار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی یکی از مدارس دخترانه در شهرستان زاهدان، اظهار کرد: پیشگیری از بروز حوادث مختلف در مدارس، به ویژه آتش‌سوزی، یکی از مهمترین تمهیدات اداره آموزش و پرورش شهرضا بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر شهرضایی در ۲۰۰ مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

رییس آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه در صورت وجود مدارس فرسوده، اخطارهای قانونی از طرف سازمان نوسازی مدارس داده می‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر هیچ‌ یک از مدارس شهرستان شهرضا فرسوده نیستند.

رستگار خاطرنشان کرد: امسال دانش‌آموزان مدرسه بنت‌الهدا و دو مدرسه دیگر که فرسوده بودند به مدارس جدید منتقل شدند.

وی یادآور شد: همه مدارس شهرستان شهرضا گازرسانی شده و حدود ۷۰ درصد از این مدارس به سیستم پکیج مجهز است، بنابراین احتمال بروز خطر حریق در این زمینه تاحد بسیار زیادی کاهش یافته است.

رییس آموزش و پرورش شهرضا اضافه کرد: مدارس غیرانتفاعی شهرستان الزاما باید مجهز به این سیستم گرمایشی باشند تا به آن‌ها مجوز بهره‌برداری داده شود.

وجود ۱۲ پروژه آموزشی نیمه‌تمام

حسن شمسبگی، معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شهرضا نیز با بیان اینکه در این شهرستان کلاس کانکس وجود ندارد، تصریح کرد: سه کلاس کانکس که در سال‌های گذشته وجود داشت، تخلیه شدند و در حال حاضر با کاربری کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مدارس این شهرستان از نظر استحکام بنا مشکلی ندارند، البته بعضی از مدارس در حدود ۳۰ یا ۴۰ سال قبل ساخته شده‌اند، اما هیچ‌ یک از آن‌ها فرسوده و ناایمن نیستند.

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش شهرضا از وجود ۱۲ پروژه آموزشی نیمه‌تمام در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مراحل اجرایی پروژه‌های عمرانی خیرساز در حال انجام است ، در دهه فجر امسال بعضی از طرح‌های آموزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

شمسبگی اضافه کرد: امسال مدارس "محمودی" و "صفیان" و طرح توسعه مدرسه میرپور در دهه فجر افتتاح می‌شود، این در حالی است که مدرسه برکت روستای هونجان نیز مجددا آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 362440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.