ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن در شهرضا

شهرضا – معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در هفدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم، از پنجم دیماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در جلسه هماهنگی برگزاری هفدهمین دوره مسابقات حفظ و مفاهمیم قرآن کریم این شهرستان، اظهار کرد: آموزش قرآن از ارکان اصلی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه است که باهدف افزایش شناخت و نسبت به قرآن و انس مستمر با این کتاب آسمانی انجام می‌شود.

وی برگزاری آزمون‌های سراسری قرآن را از ابزارهای ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: برگزاری این آزمون‌ها، به شناسایی و کشف استعدادهای نخبگان فعال قرآنی، کمک می‌کند.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام مقاضیان شرکت در آزمون دوره هفدهم حفظ و مفاهیم قرآن کریم در شهرضا، از پنجم تا پایان دیماه سال جاری در شش مرکز قرآنی این شهرستان انجام می‌شود.

جعفری ادامه داد: فعالان قرآنی می‌توانند برای ثبت‌نام شرکت در این آزمون به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، موسسه قرآنی بعثت، موسسه آوای کوثر، مهدالقرآن، مدارس قرآنی شهر و خانه قرآن روستای سولار مراجعه کنند.

وی از برگزاری آزمون هفدهمین دوره حفظ و مفاهمی قرآن کریم شهرضا، در روز پنج شنبه ۹ اسفند و همزمان با سراسر کشور، در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد و افزود: آزمون شفاهی افراد زیر ۱۲ سال همراه با آزمون شفاهی حفظ کل قرآن قبول شدگان آزمون کتبی،  از ۱۱ تا ۱۶ اسفند ماه در موسسه قرآنی آوای کوثر برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه فعالان قرآنی می‌توانند در چهار رشته شرکت کنند: خاطرنشان کرد: این رشته‌ها عبارت از حفظ قرآن، مفاهیم قرآن، به صورت الکترونیکی و  جزء ۳۰ قرآن در قالب طرح بشارت۱۴۵۲ هستند.

جعفری با بیان اینکه اولویت اصلی این آزمون جزء ۳۰ قرآن کریم است، یادآور شد: در سال گذشته ۶۵۰ نفر از فعالان قرآنی این شهرستان در این مسابقات شرکت کردند که حدود ۵۰ نفر از آنان مرد و سایرین از بانوان بودند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۴۲۰ نفر از شرکت کنندگان این شهرستان در آزمون کتبی و ۱۸۰ نفر از افراد زیر ۱۲ سال در آزمون شفهی شرکت کردند.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به افراد برگزیده در این رقابت قرآنی، گواهینامه معتبر داده می‌شود.

کد خبر 362423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.