قبل از جراحی‌های زیبایی مشورت کنید

رییس انجمن گوش، حلق و بینی اصفهان گفت: مردم به سمتی بروند که برای انجام عمل زیبایی مشورت بیشتری کرده و سراغ پزشکانی بروند که تحصص آن‌ها متناسب با نیازشان است.

سیداحمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جراحی زیبایی بیش از دیگر جراحی‌ها در معرض دید قرار داشته و وقتی چیزی در معرض دید و قضاوت دیگران است به‌خصوص کسانی که تخصص زیادی در این امر ندارند و صرفا نظر شخصی خود را می‌دهند به همین دلیل ممکن است فردی که مورد جراحی قرار گرفته از لحاظ روانی دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات پزشکی برای جراحان زیبایی طبیعی است و این مطلب به دلیل آن است که مردم روی جراحی زیبایی حساس تر هستند، افزود: پیش از عمل جراحی باید با فرد به‌طور مناسب صحبت شده و درباره جراحی او مشاوره کاملی داده شود تا فرد با مسائلی که ممکن است پس از عمل جراحی با آن‌ها روبرو شود، آشنا شده و پس از عمل اعتماد به نفس مناسبی داشته باشد.

رییس انجمن گوش، حلق و بینی اصفهان اضافه کرد: ممکن است فردی با کوچکترین قضاوتی که از سمت نزدیکانش می‌بیند، این سوال در ذهن او ایجاد می‌شود که "آیا در صورت من مشکلی وجود دارد؟" و زمانی که می‌خواهد به دنبال حل مشکل برود اولین اقدامی که انجام می‌دهد، شکایت از پزشک است.

وی با بیان اینکه در اکثر شکایت‌هایی که می‌شود مراجعان توجیه شده و شکایت خود را پس میگیرند، ادامه داد: این امر در همه دنیا وجود دارد که عمل‌های جراحی که در معرض دید است، بیش از آن‌هایی که پنهان است موجب شکایت از پزشکان شود مانند لباس‌های ظاهری که اگر لکه کوچکی بر روی آن باشد، سریع حساس می‌شویم.

هاشمی با اشاره به اینکه زیبایی صورت بسیار حساس بوده و باید تمهیداتی مناسب برای متخلفان این حوزه اندیشیده شود، اضافه کرد: نظارت و آگاه‌سازی را برای پزشکان به‌خصوص پزشکان جوان‌تر انجام می شود اما گاهی به‌خاطر تعاملات بین رشته‌ای، متخصصان دیگر رشته‌ها به دلیل درخواست زیاد مراجعان، اشتیاق به انجام جراحی در سایر رشته‌ها را دارند که این مسئله موجب بروز مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید به‌طور دقیق توسط وزارت بهداشت تخصص ها در نظر گرفته شود تا افراد در کارهایی تخصصی خود مشغول و بر روی شاخه‌ای خاص متمرکز شده و وارد دیگر جنبه‌های تخصصی نشوند.

رییس انجمن گوش، حلق و بینی اصفهان ادامه داد: امروزه همه کارها تخصصی شده و باید مردم به سمتی بروند که برای انجام عمل زیبایی مشورت بیشتری کرده و سراغ کسی بروند که حرفه اختصاصی او متناسب با نیاز آن‌ها است.

وی با توصیه به جراحان زیبایی گفت: پزشکان باید مشاوره، آگاهی و اعتماد به نفس بیشتر و نیز برخورد با واقعیت را درخصوص مراجعین خود درنظر بگیرند.

هاشمی اظهار کرد: خاصیت برخی حوادث این است که با وجود کمی تعداد، به سرعت در رسانه‌ها بروز پیدا کنند که جراحی‌های زیبایی از آن جمله است؛ در برخی از آن‌ها به‌خاطر مسایل زمینه ای یا ایراداتی که حین کار یا بعد از آن پیش می‌آید، ممکن است حساسیت بیش از حد را در فرد ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه همین تعداد کم تخلفات پزشکی نیز نباید وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: عمل‌های زیبایی به این دلیل که تنها جنبه درمانی ندارند ممکن است باعث بالا رفتن توقع افراد از عمل جراحی شده و زمانی که به آن دست پیدا نکنند شکایت کرده و همین عامل با پوشش رسانه‌ای که می‌گیرد باعث این ذهنیت اشتباه شود که مشکلات جراحی زیبایی بسیار فراگیر است.

کد خبر 362421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.