۴ حوزه که گردشگران سلامت را به اصفهان جذب می‌کند

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بی شک حضور گردشگران سلامت خارجی، مزیت اقتصادی بیشتری نسبت به گردشگران سلامت داخلی دارد.

مهدی نریمانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اغلب موضوع بیماری گردشگران سلامت که به اصفهان می‌آیند، مربوط به حوزه زیبایی و بیماری های سطحی می شود، اظهار کرد: البته گردشگری سلامت، بیشتر مربوط به بیماری هایی می شود که جابجایی بیماران باعث تشدید بیماری آنها نشود مثل بیماری های مربوط به حوزه چشم پزشکی و بیمارانی که در حوزه های حساس همچون قلب مشکل دارند، قادر به جابجایی نیستند.

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: چشم پزشکی از مهم ترین علل مراجعه گردشگران سلامت به اصفهان است، سوانح سوختگی در رده دوم و به تازگی دندانپزشکی و ناباروری نیز از دیگر حوزه هایی است که گردشگران سلامت زیادی را به خود جذب کرده است.

نریمانی گفت: آمار دقیقی در مورد گردشگری سلامت ایران و اصفهان وجود ندارد اما بیشترین مراجعه گردشگران سلامت از کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس است که موضوع سفر آنها عمدتا سیاحتی– سلامتی است.

وی فعالیت و اقدامات برای جذب گردشگران سلامت خارجی را نامناسب عنوان کرد و افزود: به رغم حضور هر ساله گردشگران خارجی در ایران، هنوز کشورمان به مرحله مناسبی برای جذب گردشگران سلامت خارجی نرسیده است و مسیر طولانی پیش روی توسعه گردشگری سلامت در ایران قرار دارد.

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: ظرفیت مناسب و زیادی در بخش نیروی انسانی پزشکی و جراحی در اصفهان و کشور وجود دارد اما متاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند نشده‌ایم.

وی حضور گردشگران سلامت خارجی در اصفهان را موجب تبلیغ این شهر در کشورهای مختلف دانست و اظهار کرد: استفاده و دیدن کردن از مناظر طبیعی، گردشگری، تاریخی و تفریحی یکی از اهدافی است که می توان در بطن سفر گردشگران سلامت خارجی تعریف کرد تا گردشگری سلامت به رونق اقتصادی و تبلیغ فرهنگی منجر شود.

نریمانی یادآور شد: بی شک تقویت زیرساخت‌های گردشگری سلامت در اصفهان موجب تقویت حوزه‌های سلامت برای شهروندان اصفهان نیز می شود، سطح خدمات بهداشتی در شهر اصفهان پیشرفت خواهد کرد و شهروندان اصفهانی می توانند از امکانات فراهم آمده و مراکز درمانی استفاده کنند.

وی افزود: گردشگران سلامت فقط از مراکز درمانی شهر مقصد استفاده نمی‌کنند بلکه از تمامی امکانات تاریخی، گردشگری، رفاهی، تفریحی و ... شهر بهره برده و ارزش افزوده اقتصادی ایجاد می‌کنند.

مدیر عامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: رونق گردشگری سلامت در اصفهان، موجب تشویق سرمایه‌گذاران به فعالیت در این زمینه و ترغیب سرمایه‌گذار به ساخت شهرک های سلامت می‌شود، بی شک منافع این شهرک‌ها صرفا مربوط به گردشگران سلامت نمی شود و شامل حال شهروندان نیز می‌شود.

کد خبر 362420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.