امکانات تیران‌وکرون متناسب با جمعیت و تقاضای جوانان نیست

تیران-رییس اداره ورزش و جوانان تیران‌ و کرون گفت: امکانات رفاهی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی این شهرستان متناسب با جمعیت و تقاضای جوانان این منطقه نیست.

مهدی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به جمعیت ۲۰ هزار نفری جوانان این شهرستان اظهار کرد: مشارکت اجتماعی جوانان این منطقه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مذهبی وجود دارد، اما بستر برای مشارکت بیشتر و بهره‌مندی از امکانات جهت غنی‌سازی اوقات فراغت مناسب نیست.

وی افزود: امکانات رفاهی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تیران و کرون متناسب با جمعیت و تقاضای جوانان این منطقه نیست و تشکل‌های مردم نهاد این قشر مکان و امکانات مناسب برای گردهمایی، انجام فعالیت و برگزاری جلسات و نشست‌ها را ندارد.

رییس اداره ورزش و جوانان تیران‌وکرون با اشاره به صدور ۱۰ مجوز سمن برای فعالیت جوانان در این شهرستان تصریح‌ کرد: فعالیت‌های شاخصی در بخش‌های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی توسط این سمن‌ها در حال انجام است، اما امکانات و بسترهای مشارکت متناسب با رشد فعالیت و جمعیت آن‌ها نیست.

وی ادامه‌ داد: اجرای طرح احداث خانه جوان یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد بستر جهت گردهمایی‌های جوانان و سازمان های مردم نهاد است که این شهرستان از چنین مکان‌هایی بی‌بهره بوده است البته در سال جاری زمین ۵۰۰ متر مربعی برای احداث این پروژه پیش‌بینی شده که با اختصاص اعتبار عملیات احداث آن انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادی با بیان اینکه مدیریت شهری آمادگی همکاری و اختصاص اعتبار برای اجرای این پروژه را دارد، خاطرنشان‌ کرد: برای تکمیل این پروژه نیاز به اعتبار بخشی ملی با قرار گفتن در لیست پروژه‌های خانه جوان سراسر کشور است.

وی سالن جلسات، امکانات کتابخانه‌ای، محیط فرهنگی و تفریجی و سالن آمفی تئاتر را از امکانات در نظر گرفته شده برای خانه جوان دانست و گفت: علاوه بر اعضای سازمان‌های مردم نهاد، جوانان و نوجوانان نیز قادر به استفاده از امکانات رفاهی و فرهنگی آن خواهند بود.

رییس اداره ورزش و جوانان تیران‌وکرون با بیان اینکه جوانان نیازمند محیط‌های مناسب و سالم برای غنی سازی اوقات فراغت خود هستند، یادآور شد: پیش‌بینی امکانات لازم زمینه رشد و پیشرفت جوانان را بیش از بیش فراهم می‌کند و مانع از بروز مشکلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص مکانی از سالن تختی این شهر برای دفتر سازمان‌های مردم نهاد جوانان خاطرنشان کرد: این مکان آماده شده و نیازمند تجهیزات اداری برای بهره‌برداری است.

کد خبر 362409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.