وظیفه شما حفظ جمهوری اسلامی می‌باشد

بسیجی شهید «محسن علیزاده» در وصیت‌نامه خود آورده است: «ولایت پیدا کنید بر نفس خویش که وظیفه سنگینی است بر دوش شما که حفظ جمهوری اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید و معلول و ... است و قصور در انجام وظایف آن پایمال کردن تمام اعمال آن عزیزان است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسیجی شهید «محسن علیزاده» در شهریور ۱۳۴۵ چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۶۳ در شاخ شمیران عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم
ایّاکَ نَعْبُدُ وَ ایّاکَ نَسْتَعین
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ. ارْجِعِی إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً. فَادْخُلِی فِی عِبَادِی. وَادْخُلِی جَنَّتِی. سوره فجر آیه ۳۰
یارب: ستایش تو ای آقای من برایم ممکن نیست مگر اینکه خودت قدرت ستایش کردن به من عنایت کنی.
یارب: و سپاس از آن خداوندیست که از هر سپاسگزاری بی‌نیاز است.
یارب: همه افراد در راه رسیدن به تو اتفاق می‌کنند، برخی مالی، برخی زبانی، برخی عملی و ...، اما من چیزی ندارم و فقط می‌توانم اتفاق جان کنم در راهت اگر آنرا قبول کنی.
پروردگارا، تو خود گواهی که هرچه از دل برآید، بر قلم جاری می‌گردد که از برای تذکر و سفارش باشد و باشد که به فرمان تو عمل کرده باشم از برای امر به معروف و نهی از منکر ان‌شاءالله که بر دل‌ها بنشیند.
عزیزان: بیایید با خدا آشتی کنید که مبادا دیر شود، مبادا دیر شود و عمر به پایان رسد که دیگر در قیامت پشیمانی ارزشی ندارد خود را در دنیا سختی دهید که حلاوة شما در آخرت است و بنده واقعی الله باشید؛ که رضای خدا در بندگی است.
عزیزان: باید حرکت کرد. رها کنید خود را از بندهای دنیوی که باید حرکت کرد. حرکت برای خدا و به فرمان خدا و اگر لایق باشیم به مقام قرب الله برسیم و خداوند می‌فرماید:
قال الله تعالی: وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّه.
هجرت صوری و صورت عبارت از هجری به تن از (نامفهوم) صوری به سوی کعبه یا مشاهد اولیاء، و هجرت معنوی خروج از بیت نفس و (نامفهوم) دنیاست و هجرت به سوی رسول و وحی نیز هجرت الی الله است.
عزیزان: عبد باشید خدا را و قدمی از حول محور مکرر زندگی فراتر گذارید، والله خداوند انسان را برای عبادت آفریده که اصل عبادت و فرع آن رسیدن به وضعیت بدن انسان باشد، ولی هیهات که تمام ماها فرع را اسوه قرار داده‌ایم و به اصل عبادت چندانکه باید توجه نمی‌کنیم و خداوند در سوره عنکبوت آیه ۱۷ می‌فرماید: و بدانید که آنچه جز خدا می‌پرستید بت‌های (جامد و بی اثری) بیش نیست که شما به دروغ ساخته‌اید (اینک بدانید))؛ که هرکه را جز خدای پرستید قادر به رزق شما نیستند، پس آن‌ها را رها کنید و از خدا روزی طلبید و او را بپرستید؛ و شکر نعمت وی به جا آورید که باز رجوع شما به سوی اوست.
عزیزان: ولایت پیدا کنید بر نفس خویش که وظیفه سنگینی است بر دوش شما که حفظ جمهوری اسلامی که ثمره خون صدها هزار شهید و معلول و ... است و قصور در انجام وظایف آن پایمال کردن تمام اعمال آن عزیزان است. لحظه به لحظه امام را دعا کنید که به ما خط داد و به لطف خداوند ما را هدایت کرد.
از تمام کسانی که این حقیر دِینی بر گردن آن‌ها دارم ملتمسانه می‌خواهم که ببخشند مرا و دعای خیر برایم کنند شاید در پیشگاه خداوند مورد اثر واقع شود.
در راه تو پا نمی‌شود هرگز سست 
عمریست که بسته‌ایم از روز نخست
گفتی که هرآنکه عاشقم شد بکشم
اینک تو بکش که خونبهایم باتوست
(رب اغفر لی، فإنه لا یغفر الذنوب إلا أنت)
پروردگارا، مرا بیامرز، زیرا گناهانم را کسی جز تو نیامرزد.
خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار
بنده پر گناه
محسن علیزاده»

تصاویر وصیت‌نامه بسیجی شهید«محسن علیزاده»

وصیت‌نامه بسیجی شهید محسن علیزاده/ وظیفه شما حفظ جمهوری اسلامی می‌باشد

وصیت‌نامه بسیجی شهید محسن علیزاده/ وظیفه شما حفظ جمهوری اسلامی می‌باشد

کد خبر 362398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.