بررسی حذف طرح زوج و فرد در جلسه هفته آینده شورای ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد در جلسه هفته آینده شورای ترافیک تهران خبر داد.

به گزارش ایمنا، محسن پورسیدآقایی با اشاره به جزئیات مصوبه شورا در مورد انتشار سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: پیشنهاد شهرداری این بود که هزار میلیارد تومان از این اوراق برای توسعه اتوبوس و دو هزار میلیارد تومان نیز برای مترو در نظر گرفته شود، اما با توجه به اصرار شورا، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اوراق برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اتوبوس در نظر گرفته شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مجوز این اوراق برای سال ۹۷ است و باید رایزنی‌هایمان را برای انتخاب بانک عامل و ارائه تضامین از سوی شهرداری تهران انجام دهیم.

پورسیدآقایی عنوان کرد: درست است که نتوانستیم از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال قبل به دلیل وجود برخی مشکلات، استفاده کنیم اما در هر صورت باید تلاش کنیم و با ابلاغیه وزارت کشور و تضامین شهرداری به بانک‌ها، بتوانیم از این سه هزار میلیارد تومان استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: این اوراق با تضمین ۵۰ درصدی دولت در اصل و سود پول منتشر می‌شود.

بررسی حذف طرح زوج و فرد در شورای ترافیک تهران

وی در مورد حذف طرح زوج و فرد، خاطرنشان کرد: طبق گفته پلیس هنوز این طرح به تصویب نرسیده است. هفته آینده پیشنهاد ما در مورد حذف طرح زوج و فرد در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار خواهد گرفت و در آن‌جا به بیان نکته نظرات خود می‌پردازیم.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که چرا با آن که این طرح تصویب نرسیده آن را رسانه‌ای کردید، اظهار کرد: چرا ما باید نخست طرحی را تصویب کنیم و بعد آن را رسانه‌ای کنیم؟ ما طرح را اعلام کنیم تا نقطه‌نظرات کارشناسان، مردم و رسانه‌ها را بگیریم و در این مدت نیز فضا کاملا مطلوب بود به‌گونه‌ای که همه کارشناسان، رسانه‌ها و غیره اظهارنظرات منفی و مثبتی داشتند و ما حتماً در بررسی این طرح این نقطه‌نظرات را ملاک قرار خواهیم داد. نکته مهم این است هر ارگانی که در شورای ترافیک است یک رأی دارد و می‌تواند پس از ارائه‌ نظرات کارشناسی رأی خود را بدهد.

ادامه انشعاب خط سه مترو مسدود شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد کور شدن خط سه مترو بر اثر ساخت اطلس مال، خاطرنشان کرد: قرار بود زیر اطلس‌مال، ایستگاه متروی نیاوران ساخته شود و حالا این ساختمان ساخته شده اما ایستگاه مترویی در کار نیست و با این‌که حدود ۲۰۰ متر تونل در این مسیر قرار دارد اما امکان ادامه‌ این مسیر که انشعاب خط سه به سمت نیاوران است، مسدود شده است.

منبع: شهرنوشت

کد خبر 362369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.