شرایط زیست محیطی مطلوبی برای اصفهان رقم خواهد خورد

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اگر طرح "همیار محیط زیست" این سازمان با طرح "دیده بان آلودگی هوا" که از سوی شهرداری اصفهان اجرا می شود توأم باشد، شرایط زیست محیطی مطلوبی برای اصفهان فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  سیدرحمان دانیالی ظهر امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: حمل و نقل یکی از مباحث مهم و حساس در حوزه شهری و برون شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات جدی شهر اصفهان مسئله آلودگی هوا است، اظهار کرد: این سازمان طرح "همیار محیط زیست" را پیگیری می‌کند و اگر این طرح با "دیده بان آلودگی هوا" که از سوی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود توأم باشد، شرایط زیست محیطی خوبی برای اصفهان فراهم خواهد شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: از شهردار اصفهان در خصوص جوانگرایی در بیشتر مناطق و سازمان‌های شهرداری تشکر می‌کنیم، زیرا این اقدام در پیشبرد اهداف راه‌گشا و کارساز خواهد بود.

پلاک خوانی خودروهای فاقد معاینه فنی را فعال می‌کنیم

در ادامه این مراسم معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طی هفته‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل شهر اصفهان رقم خورده که نویدگر آینده خوبی برای شهر خواهد بود.

علیرضا صلواتی اظهار کرد: بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و افزودن آن‌ها به ناوگان اتوبوسرانی شهر، رونمایی از یک دستگاه اتوبوس بازسازی شده برای جانبازان و معلولان و جشنواره رانندگان حرفه‌ای از جمله اقداماتی بود که طی هفته گذشته در بخش حمل و نقل شهر اتفاق افتاد و تا ۲۹ دی ماه هر هفته یک برنامه در شهر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح "دیده‌بان آلودگی هوا" گفت: در این طرح شهروندان خودروهای عمومی دودزا و آلوده کننده هوا را رصد و از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ و اپلیکیشن ترافیک بار به شهرداری اعلام می‌کنند، همچنین کنترل مستمر خودروهای بنزین سوز باری و سواری اعم از خصوصی و عمومی توسط خودروهای گشت سیار اجرا می شود و در این رویداد شهروندان رصد کننده شهر خواهند بود.

صلواتی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور و سازمان محیط زیست سه گشت بازرسی در شهر تردد خواهد کرد و با استفاده از دستگاه سنجش آلودگی هوا هر کجا خودروهای آلاینده را مشاهده کنند، خودرو به مراکز مربوطه ارجاع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: از فردا از طریق دوربین‌های شهری پلاک خوانی خودروهای فاقد معاینه فنی را فعال کنیم.

کد خبر 362348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید US ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    0 0
    امیدواریم این اقدامات ادامه دار باشد تا هوای شهر بهبود یابد