نظارت تعزیرات حکومتی از افزایش خودسرانه قیمت لبنیات جلوگیری می‌کند

مدیر عامل یک تعاونی تولید لبنیات در کشور گفت: نظارت دقیق تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی کشور می تواند از افزایش خودسرانه قیمت لبنیات توسط شرکت‌های لبنی جلوگیری کند.

محمود علایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه پروتئین از منابع اصلی مورد نیاز بدن انسان است، اظهار کرد: با وجود گرانی لبنیات اما به این دلیل که در محصولات غذایی همچون گوشت، مرغ و دیگر منابع تامین پروتئین، افزایش قیمت بیشتری وجود داشته، کاهش مصرف لبنیات زیاد نبوده است و مردم لبنیات را جایگزین دیگر گروه‌های غذاهایی کرده‌اند.

مدیر عامل تعاونی وحدت گفت: علت اصلی ارزان بودن برخی از محصولات لبنی غیر بومی در اصفهان، ناشناخته بودن برند آنها یا بازاریابی این شرکت ها در اصفهان است؛ اما طبق روال اصلی تجارت، باید قیمت لبنیات غیر بومی به جهت اعمال هزینه های حمل و نقل و نگهداری، بیشتر از لبنیات بومی باشد.

علایی با بیان اینکه تفاوت قابل توجهی بین قیمت لبنیات در اصفهان و سایر استان های کشور وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به اعلام قیمت شیر از سوی ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت لبنیات در سراسر کشور تقریبا یکسان است اما محصولات غیر بومی در استان ها باید به دلیل اضافه شدن هزینه حمل و نقل به هزینه تولید آنها گران‌تر از محصولات بومی باشد.

وی افزود: متولی اصلی تعیین قیمت لبنیات در کشور، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و برخی شرکت های لبنیاتی خود سرانه و بدون هماهنگی، اقدام به افزایش دوره ای قیمت لبنیات می کنند، زیرا تمامی قیمت ها از سوی ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شده است.

کد خبر 362341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.