عملکرد جزیره‌ای برای کاهش آلودگی هوا پاسخگو نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای کنترل آلاینده‌ها و کاهش آلودگی هوا نباید جزیره‌ای عمل کرد بلکه شهرداری اصفهان و سازمان حفاظت محیط زیست باید همسو اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا کوروش محمدی ظهر امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: به عنوان متولی کمیسیون محیط زیست تأکید می‌کنم حرکتی که در راستای کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌ها در شهرداری اصفهان انجام شده جای تقدیر دارد.

وی افزود: برای کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌ها نباید محیط زیست از سویی برخی اقدامات را انجام دهد و شهرداری از سوی دیگر به عنوان مثال برنامه دیده‌بان آنلاین را اجرا کند بلکه باید با هم افزایی طرح‌ها را اجرا کرد و از جزیره‌ای اقدام کردن خودداری کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: با مشارکت شهروندان به خصوص دانش آموزان می‌توان طرح دیده بان آلودگی هوا را وسیع‌تر انجام داد.

وی با بیان اینکه مطالعه آلاینده‌های شهر در حال انجام است، افزود: تا سه ماه آینده نتایج این مطالعات را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

محمدی ادامه داد: امروز هوای اصفهان سالم است اما روزهای گذشته هوای سالمی نداشتیم و وضعیت برای کودکان و گروه‌های حساس مناسب نبود. این موضوع تکلیف مسئولان را سنگین می‌کند و باید خود را مسئول بدانیم.

وی تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر بین مدیریت شهری و محیط زیست آمادگی داریم که در چارچوب برنامه مشترک آلاینده‌ها را کنترل کنیم.

کد خبر 362339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.