شیوه‌های مدیریتی باید بروز شود/ شناسنامه‌دار کردن بارهای درون شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: امروز با توجه به رشد روزافزون جمعیت در شهرها و تقاضای استفاده از وسایل نقلیه سبک و سنگین باید شیوه‌های مدیریت شهر تغییر کند و بروز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا مجید طهماسبی ظهر امروز ( یکشنبه) در آیین رونمایی از طرح‌های سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مولفه های پیشرفت شهرها، سیستم حمل و نقل عمومی آن است که بر این اساس پایه‌گذاری شهرها انجام می‌شود. امروز با توجه به رشد روز افزون جمعیت در شهرها و تقاضای استفاده از وسایل نقلیه سبک و سنگین باید شیوه‌های مدیریتی شهر تغییر کرده و به روز شود.

وی افزود: در این راستا امروز رونمایی از سند بار درون شهری، مانیتورینگ نظارت تصویری مراکز معاینه فنی، اپلیکیشن حمل و نقل بار درون شهری و طرح دیده‌بان آلودگی هوا انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به سند حمل بار درون شهری اصفهان گفت: بارنامه سندی مشخص کننده مالکیت بار و دارای کد رهگیری از سوی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان است که با هدف شناسنامه دار کردن و هویت بخشی به بارهای درون شهری و جلوگیری از قاچاق کالا و مدیریت مصرف سوخت اجرایی می شود.

طهماسبی با اشاره به الزامات سند حمل بار درون شهری تصریح کرد: این سند در شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است. از این رو سوخت یارانه‌ای به راهبرانی تخصیص داده می‌شود که برای آن‌ها سند حمل بار صادر شده است.

وی در خصوص اپلیکیشن حمل و نقل بار درون شهری خاطرنشان کرد: ایجاد بستر امن و سریع در حوزه حمل و نقل بار درون شهری، مدیریت و کنترل تعداد سفرها با موضوع حمل و نقل درون شهری و به تبع آن کاهش و کنترل ترافیک، امکان رصد بار از مبدأ تا مقصد و امکان صدور بارنامه الکترونیکی و اخذ امضای دیجیتال و دریافت و تحویل بار از اهداف طراحی این اپلیکیشن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از نظارت تصویری مراکز معاینه فنی خودرو گفت: با اجرایی شدن مانیتورینگ نظارت تصویری مراکز معاینه فنی رصد آنلاین هشت مرکز فعال معاینه فنی با ۱۵ دوربین انجام می شود.

طهماسبی افزود: راهنمایی شهروندان متقاضی اخذ خدمات معاینه فنی به مراکز با طول صف کمتر، نظارت بر ساعات کاری ابلاغ شده به مراکز معاینه فنی خودرو و نظارت بر حضور فعال کارشناسان در مراکز معاینه فنی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فنی از اهداف شاخص نظارت تصویری مراکز معاینه فنی خودرو است.

وی با اشاره به طرح دیده‌بان آلودگی هوا خاطرنشان کرد: این طرح با هدف مشارکت و رصد خودروهای عمومی دودزا و آلوده کننده هوا توسط شهروندان با اعلام به سامانه تلفنی ۱۳۷ و اپلیکیشن ترافیک بار همچنین کنترل مستمر خودروهای بنزین سوز باری و سواری اعم از خصوصی و عمومی توسط خودورهای گشت سیار اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح های آینده این سازمان راه اندازی سیستم توزین درحال حرکت WIM  و سیستم توزین چمدانی با هدف کنترل تردد خودروهای باری و کنترل اضافه تناژ آن ها خواهد بود.

کد خبر 362327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.