دریافت پاداش ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیونی برخی بازنشستگان

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: برخی بازنشستگان ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون به عنوان پاداش بازنشستگی دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علی بختیار امروز یکشنبه-۲ دی‌ماه-در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: امروز عمده بازنشستگان در رنج و سختی به سر می‌برند و به مشکل آنها رسیدگی نمی‌شود، اما در مقابل با مدیران بازنشسته‌ای مواجه هستیم که به رغم دریافت‌های ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیونی به عنوان پاداش بازنشستگی، با قرارداد ۶۴ ساعتی در شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها مشغول به کار شده‌اند و این در حالی است که جوانان متخصص و با انگیزه کشور در حوزه‌های انتخابیه به ما نمایندگان جهت اشتغال مراجعه می‌کنند و ما احساس شرمندگی در مقابل آنها داریم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد در حوزه اقتصاد بلای جان کشور شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم مدیری پس از محکومیت و زندان مجددا مدیرعامل یک شرکت دیگر شده در حالیکه زمانی می‌توانیم در مقابله با فساد موفق شویم که هیچ خط قرمزی برای مقابله با آن نداشته باشیم.

تشکیل "فراکسیون پاسخگو" با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم

وی خطاب به نمایندگان مجلس و ملت ایران ادامه داد: مستحضرید با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم و ارتباط چند سویه بین مردم و مسئولان حدود سه ماه است "فراکسیون پاسخگو" تشکیل شده است؛ در این مدت پرسش‌هایی که از سوی مردم و افکار عمومی مطرح شده است اعم از اینکه آیا نمایندگان طبق ماده ۱۸۴ قانون اساسی به سهولت در تمامی مسائل کشور اظهارنظر می کنند؟ آیا نمایندگان، کمیسیون‌ها و هیات رییسه مجلس به وظایف قانونی خود درست عمل کرده اند و خواسته مردم محقق شده است؟ آیا مجلس پاسخگوی رفع نیازهای کشور و مردم است و در شرایط کنونی توانایی حل مشکلات را دارد؟ آیا مجلس از هم اکنون وارد کارزار انتخابات شده است و عملکرد نمایندگان تحت شعاع آن قرار گرفته است؟ آیا نمایندگان پیش از آن که خود را در برابر خدا و مردم مسئول و پاسخگو بدانند نگران تایید و رد صلاحیت هستند؟

بختیار یادآورشد: در مقابل این پرسش‌ها با جریانی در کشور مواجه هستیم که تلاش می کند تمامی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های گذشته را تماما بر گردن مجلس دهم بیندازد تا با این راهبرد بتواند در انتهای سال آتی برنده انتخابات باشد، این امر خواسته یا ناخواسته موجبات سلب اعتماد عمومی از تمام جریان‌های سیاسی شده است.

باید به چندگانگی در حکمرانی آب پایان دهیم

وی به عنوان رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس، تاکید کرد: بنده به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که هم پاسخ به سوالات برای تقویت مجلس و در راس امور قرار گرفتن مجلس ضروری است و هم لازم است بگویم رویکرد کنونی برای تضعیف مجلس به نظام و انقلاب لطمه می‌زند و خیانت به انقلاب و خون شهدا است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با موضوع استعفا ندادن در مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز خاطرنشان کرد: هر چند بنده در جریان استعفا با همکاران مجمع همراهی نکردم، اما به نظر و تصمیم آنها احترام گذاشتم. دلیل همراهی نکردن بنده نیز مسائل سیاسی، حزبی یا عدم انتفاع از حوزه زاینده رود نبود، بلکه معتقدم مشکلات آب کشور مقطعی یا منطقه‌ای نیست. بحران آب و محیط زیست جدی است و راه اصلاح آن، اصلاح ساختار و تمرکز آب و منابع طبیعی است.

وی در انتها تاکید کرد: ما می‌بایست به چندگانگی در حکمرانی آب پایان دهیم و جای چنین تصمیمات مهمی با نگاه به رویکرد ملی در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 362322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.