نوسازی صنایع قیمت تمام شده تولید کالا را کاهش می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نوسازی صنایع باعث رقابت‌پذیر کردن تولید داخلی شده و با این اقدام می‌توان قیمت تمام شده تولید کالا را کاهش داد بنابراین نیاز است سود تسهیلات پرداختی به این حوزه کاهش یابد.

رامین نورقلی‌پور با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات در صنایع، اظهار کرد: گران بودن تولید داخلی و فرسوده بودن تجهیزات کارخانه‌ها از جمله مسائلی است که به بازنگری نیاز دارد زیرا با نوسازی در این حوزه می‌توان قیمت تمام شده نهایی تولید کالا را کاهش داد؛ اگرچه نوسازی واحدهای تولیدی کشور به اعتبار بالایی نیاز دارد اما راندمان تولید را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات تولید در کشور، افزود: نوسازی صنایع در کشور بخش مهمی از پروسه رقابت پذیر کردن تولید در داخل است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تحریم صنایع است، بیان کرد: اگرچه نوسازی و سرمایه‌گذاری در این حوزه چالش‌های بسیاری دارد اما می‌توان برای تحقق این مهم از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بسیاری از صنایع کشور غیردولتی است به همین دلیل نمی‌توان به صورت مستقیم برای آنها برنامه ریزی کرد. دولت در دو سال گذشته تسهیلات بسیاری برای رونق تولید و صنایع پیش بینی کرد که بخشی از این تسهیلات به منظور نوسازی این حوزه بود اما متاسفانه این اعتبارات تاثیر چندانی در نوسازی صنایع و ماشین آلات صنعتی و تولیدی نداشت.

نوسازی صنایع به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای نیاز دارد

وی با بیان اینکه نوسازی صنایع به سرمایه گذاری گسترده‌ای نیاز دارد به راهکارهای لازم برای نوسازی در این حوزه اشاره و اظهار کرد: اگرچه پرداخت یارانه به عنوان تسهیلات پرداختی باری بر دوش دولت است اما در نوسازی تجهیزات صنعتی و تولیدی بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه یارانه صنایع کشور بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: در گذشته این تسهیلات با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شد و دولت تنها ۵ درصد این سود را تحت عنوان یارانه به صنایع پرداخت می‌کرد در حالیکه بایستی تسهیلات با نرخ پایین تری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند برای نوسازی تجهیزات خود به کار گیرند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 362315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.