کنگره نتوانست به تعطیلی دولت آمریکا پایان دهد

سنای آمریکا در پی تداوم بن بست بر سر بودجه فدرال، بحث و رای گیری در خصوص بازگشایی بخش‌های تعطیل شده دولت را به بعد از کریسمس موکول کرد.

به گزارش ایمنا، سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا اعلام کرد که این مجلس روز دوشنبه یک جلسه صوری و سپس روز پنجشنبه ۲۷ دسامبر (ششم دی) جلسه دیگری برگزار خواهد. در جریان جلسات صوری رای گیری برگزار نخواهد شد.

مک کانل اظهار کرد: خوشحالم که بحث های سازنده ادامه دارد. وقتی مذاکرات به راه حلی مورد تایید همه طرف ها منجر شود، آن را در صحن سنا بررسی می کنیم.

ادامه تعطیلی دولت در حالی است که دموکرات ها و جمهوریخواهان بر مواضع خود پافشاری می کنند. ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک خواهان دریافت پنج میلیارد بودجه است، اما دموکرات‌ها با پرداخت این بودجه موافق نیستند.

اعضای کنگره روز شنبه به وقت محلی تشکیل جلسه دادند تا راهی برای بازگشایی بخش‌های تعطیل دولت پیدا کنند. یک چهارم از نهادهای دولتی از اولین دقایق روز شنبه تعطیل شد.

قانونگذاران آمریکایی گفته اند که هنوز امکان بازگشایی دولت وجود ندارد. «ریچارد شلبی»، سناتور جمهوریخواه از ایالت آلاباما اظهار کرد که فعلا رسیدن به توافقی در این زمینه «محتمل» نیست. با این حال، وی افزود که جمهوریخواهان و دموکرات ها «چندان از هم دور» نیستند، اما هنوز «به هم نرسیده اند.»

ترامپ روز شنبه این احتمال را مطرح کرده بود که تعطیلی دولت ادامه پیدا کند. وی همچنین با تعدادی از جمهوریخواهان کنگره برای بررسی این مساله ضیافت شامی در کاخ سفید برگزار کرد.

در جریان تعطیلی دولت، حدود هشتصد هزار کارمند دولت فدرال به مرخصی اجباری فرستاده شده اند یا در ازای فعالیت خود حقوقی دریافت نخواهد کرد. تعطیلی بخش های غیرضروری یک چهارم از وزارتخانه ها و سازمان های دولت فدرال مانند وزارتخانه های مسکن، امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری را در برمی گیرد.

منبع:ایرنا

کد خبر 362280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.