جهانگیری:واردات کالا تحت هر شرایطی انجام می‌شود

جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور عصر شنبه (۱ دی) به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد و اسحاق جهانگیری در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته‌شده در بنادر تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری با اشاره به اهمیت جلوگیری از رسوب و انباشت کالا در بنادر، گمرکات و انبارهای متعلق به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، بر سازماندهی لازم به منظور تسهیل در روند ترخیص کالا و تامین نیازهای اساسی کشور در مقطع حساس کنونی تاکید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور هدف دشمنان ملت ایران از اعمال تحریم را ایجاد اخلال در جریان واردات کالا به کشور ارزیابی کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند با ایجاد اختلال در مسیر تجارت خارجی، کشور را در تامین کالاهای مورد نیاز مردم با مشکل روبرو کرده و در نتیجه کشور را با ناآرامی و بی‌ثباتی مواجه کنند.

جهانگیری افزود: دولت نیز در مقابل، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و در جلسات متعدد نظیر جلسات ستاد مقابله با تحریم و جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است تا جریان واردات کالا تحت هر شرایطی انجام شود و کالاهای مورد نیاز در اختیار مردم کشور قرار گیرد.

معاون اول رییس‌جمهور به سفر اخیر خود به استان هرمزگان و بازدید از بندر شهید رجایی و گمرک بندر عباس اشاره و تصریح کرد: باید با هماهنگی همه دستگاه‌ها و رفع برخی مقررات زائد و دست و پا گیر از رسوب کالاها و مایحتاج کشور در گمرکات کشور جلوگیری شده و به سرعت درباره این کالاها تعیین تکلیف و مراحل ترخیص آن انجام شود.

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند کاهشی میزان کالاهای متروکه و بلاتکلیف در بنادر و گمرکات کشور، از استانداران، سازمان بنادر و کشتیرانی و نیز سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور خواست تا به طور منظم در خصوص میزان رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور به هیات دولت گزارش‌های لازم را ارائه کنند.

جهانگیری با بیان اینکه گمرکات در مبادی اصلی کشور باید به طور ۲۴ساعته فعال باشند، بر لزوم همکاری وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی برای تامین مساله ارز مورد نیاز برخی اقلام و محصولات کشاورزی به منظور معطل نشدن کشتی ها در بنادر تاکید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور ضمن قدردانی از زحمات همه مدیران و کارکنان سازمان بنادر و کشتیرانی و گمرکات کشور، خواستار تلاش بیشتر برای تسریع در زمان بارگیری و تخلیه کالا شد.

در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گمرک را پیشانی تجارت خارجی کشور توصیف کرد و گفت: گمرک برای اینکه بتواند وظایف و تکالیف خود را به نحو مطلوب انجام دهد، نیازمند تکمیل زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری است که باید با حمایت های دولت، این نیازها تامین شود.

کد خبر 362272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.