جنگ سرد در کمین شبه جزیره

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دخالت‌های آمریکا باعث می‌شود اوضاع کره رو به وخامت بگذارد و و شبه جزیره را وارد جنگ سرد کند.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به تلاش های آمریکا برای برهم زدن روابط کره شمالی و جنوبی، گفت: آمریکایی ها برای بر هم زدن روابط میان دو کره از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند که یکی از آنها برگزاری رزمایش نظامی مشترک با کره شمالی بود که موجب ناراحتی کره شمالی شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر کره شمالی نیز برای مقابله با این اقدام و تلافی آن، سلاح جدیدی را آزمایش کرد که آن نیز باعث خشم آمریکایی ها شد.

وی در ادامه با اشاره به مذاکره آمریکا و کره شمالی گفت: این مذاکرات در حالی صورت می گیرد که بعد از پایان هر دور مذاکره، کاخ سفید اقدام به کارشکنی کرده و اقداماتی علیه این کشور انجام می دهد.

ابطحی در ادامه با بیان اینکه کره شمالی علیرغم مذاکراتی که با آمریکا و کره جنوبی صورت می دهد قصد ندارد جایگاه نظامی خود را از دست بدهد، عنوان کرد: پیونگ یانگ به خوبی می داند هرگاه این موضع خود را از دست بدهد، آمریکا همچون گوشت لخمی این کشور را خواهد بلعید.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه دخالت های آمریکا در شبه جزیره کره باعث می شود وضعیت این منطقه رو به وخامت بگذارد، ابراز داشت: جنگ سرد در کمین شبه جزیره است و در میان اختلافات دو کره ممکن است پای چین و ژاپن نیز به عنوان هم پیمانان هریک از کره ها به فاز نظامی باز شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود دخالت های آمریکا نمی توان روابط شفافی میان پیونگ یانگ و سئول متصور شد مگر اینگه دو کره سیاست های آمریکا را نادیده گرفته و بر اساس اصالت خود روابط را پیش ببرند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 362268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.