بروجردی: رویکرد دولت اصلاحات برای مدیریت زنان مثبت بود

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در دوره اصلاحات برای حضور زنان در عرصه های مدیریتی رویکرد مثبتی وجود داشت و حضور پررنگ زنان در شورای معاونان در همین راستا بود.

به گزارش ایمنا، اشرف بروجردی در چهارمین نشست تخصصی ارایه تجارب زیسته زنان مدیر با عنوان «تجربه مدیریت مشارکتی» اظهار کرد: اولین حضور مدیریتی برای من در دولت اصلاحات به حضور در پست مدیرکل امور زنان وزارت کشور باز میگردد. در چهارسال دوم دولت اصلاحات نیز حضور من  در دولت همراه با خدمت در سمت معاونت وزیر کشور بود.

وی گفت: در اولین جلسه ای که با حضور زنان حایز پست های مدیریتی در سراسر کشور برگزار شد، به نکته ای بسیار مهم اشاره کردم که همچنان بر روی آن تاکید دارم و آن نکته این است که که مهمترین امری که باید توسط زنان انجام شود، استفاده از همه منابع خبری است.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: بسیاری از زنان یا فعالیت های خود را کمتر بازگو می کنند و یا فکر می کنند که فعالیت های صورت گرفته آن ها از اهمیت کمی برخوردار است؛ این در حالی است که نباید به این شکل باشد.

بروجردی گفت: با این رویکرد یکی از ابزار تثبیت مدیریت دارا بودن رابطه مفید و منطقی با اصحاب رسانه است. چراکه اگر این امر صورت نگیرد دیگران نمی توانند مدیریت شما را ببینند و در نتیجه دیده نخواهید شد.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه در دوره اصلاحات برای حضور زنان در عرصه های مدیریتی رویکرد مثبتی وجود داشت، گفت: اولین اقدامی که صورت دادیم این بود که زنان بتوانند در شورای معاونان شرکت کنند. حضور زنان در شورای معاونان به تغییر دیدگاه ها بسیار کمک می کرد. از طرفی با حضور زنان فضای گفتمانی برخی جلسات تلطیف و برخی جدل ها کاهش می یافت.

بروجردی با بیان اینکه مهمترین چالش برای حضور زنان در دوره اصلاحات مربوط به استان ها بود تاکید کرد: با این اقدام نگاه از بالا به پایینی که در دولت برای حضور زنان در عرصه مدیریتی وجود داشت، این چالش هم برطرف شد.

منبع: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

کد خبر 362260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.