صنعت توریست شهرضا، قربانی نبود زیرساخت مناسب

شهرضا - عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرضا گفت: با توجه به وجود ظرفیت و پتانسیل‌های مختلف در این شهرستان همچون مزار شهید همت و امامزاده شاهرضا(ع) می‌توان بهترین بهره را در جذب گردشگر برد، اما به دلیل نبود زیرساخت لازم در حوزه گردشگری از این موضوع استفاده‌ای نمی‌شود.

نفیسه واعظ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین انواع صنعت توریست، گردشگری فرهنگی است، اظهار کرد: در این شیوه، گردشگران به طور خاص بر شیوه زندگی مردم در مناطق جغرافیایی مختلف و تاریخچه مردمان آن و مزیت‌های مانند هنر، معماری، دین و دیگر عناصر فرهنگی و اجتماعی که تشکیل‌دهنده شیوه زندگی آنان است تمرکز می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرستان شهرضا، مزیت‌هایی مثل مزار شهید همت و امامزاده شاهرضا(ع) وجود دارد که در صنعت توریست قابل استفاده است، اما متأسفانه به دلیل نبود زیرساخت لازم در حوزه گردشگری از آن استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرضا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسافرانی که به صورت ترانزیتی وارد این شهرستان می‌شوند، چون محل مناسبی برای اسکان یا زیرساختی برای معرفی شهر و جاذبه‌های توریستی آن وجود ندارد در کمتر از ۲۴ ساعت شهر را ترک می‌کنند.

واعظ اضافه کرد: با استفاده از امکاناتی مثل پارک آبی دانشگاه آزاد می‌توان بخشی از ساعات فراغت گردشگران را پر کرد، اگر یک بار تور مناسبی برای گردشگران شهرضا برگزار شود، برای دفعات بعدی مشکلات کمتری به وجود خواهد آمد.

وی تأکید کرد: در این شهرستان آثار تاریخی مانند امامزاده زیارتگاه، مسجد نو و مسجد جامع وجود دارد، اما گردشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی با آن آشنا نیستند.

کد خبر 362215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.