۵۰ درصد از هواپیماهای کشور وضعیت بحرانی دارد

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد و باید برای نوسازی این ناوگان برنامه‌ریزی شود.

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به حجم بالای فرسودگی صنعت هوایی کشور، اظهار کرد: در شرایط کنونی مسئله فرسودگی هواپیماهای مسافربری یکی از دغدغه ها و مسائل مهم در عرصه صنعت هوایی کشور است و این موضوع بی شک باید جزو اولویت های اصلی مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه امروز ۵۰ درصد از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: البته در چند سال گذشته با انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی هچون ایرباس و بوئینگ، تعدادی هواپیماهای نو به ناوگان هوایی کشور تزریق شد، اما قطعا این میزان رضایت بخش نبوده و باید تعداد بیشتری هواپیما خریداری شود.

میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای ۲۰ سال قرار دارد

رضایی کوچی گفت: میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای ۲۰ سال است و این یک مسئله جدی و حتی زنگ خطر است که مسئولان باید در جهت رفع آن اقدام کنند، زیرا هزینه بالایی نیز صرف نگهداری هواپیماها می شود.

هواپیماهای روسی متناسب با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی کشور نیست

نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: یکی از دلایل عمده کاهش پروازهای داخلی فرسودگی ناوگان هوایی کشور است، این موضوع موجب شده که بخشی از هواپیماها قادر به پرواز کردن نباشد و این مسئله مشکلاتی مانند تأخیر در پرواز و کاهش پروازها را به دنبال داشته است.

وی افزود: البته مسئولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید برای نوسازی ناوگان و خرید هواپیما، راه حل درستی را بیاندیشند، زیرا در چند ماه اخیر موضوع خرید هواپیماهای روسی مطرح شده، اما به نظر من این هواپیماها متناسب با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی کشور نیست.

رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی اولویت مسئولان برای نوسازی ناوگان هوایی باید خرید هواپیماهای نو یا در حد نو باشد، این موضوع می تواند ناوگان کشور را تا چند سال از بروز مشکلات دور کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 362214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.