آغاز تجهیز گشت‌های نظارتی به سیستم‌های سیار کنترل آلاینده هوا

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: از امروز گشت‌های نظارتی، به سیستم‌های سیار کنترل آلاینده هوا برای مقابله با خودروهای آلاینده تجهیز شدند.

مجید طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز طرح دیده‌بان آلودگی هوا به عنوان یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های این سازمان در رویدادهای قصه آدم و هوا، اظهار کرد: در این طرح گشت‌های نظارتی به سیستم‌های سیار کنترل آلاینده هوا مجهز می‌شوند؛ گشت‌های مذکور با کمک پلیس راهور، خودروهای مشکوک، دودزا و آلاینده را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به نقص فنی خودرو در صورت دارا بودن معاینه فنی، اظهار کرد: اگر در زمان کنترل، خودرو استانداردهای لازم را نداشته باشد، معاینه فنی ابطال می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان افزود: با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان و خط ارتباطی ۱۳۷، ما ساز و کاری را در نظر گرفتیم که خود مردم به عنوان همیاران دیده‌بان آلودگی هوا در صورت مشاهده هر خودروی آلاینده اعم از عمومی، خصوصی و خودروهای زیر پوشش شهرداری اصفهان با این خط تماس بگیرند و اطلاع بدهند؛ با این اقدام، گامی در بهبود هوای شهرمان در زمستان به ویژه با وجود قضیه وارونگی هوا، برمی‌داریم.

طهماسبی با اشاره به نظارت بر مراکز معاینه فنی، گفت: این امر به منظور کنترل کیفیت خدمات ارائه شده در این مراکز و مدیریت مراجعات شهروندان به مراکز است؛ برخی از شهروندان طی تماس با سازمان، تقاضای معرفی مرکز معاینه فنی خلوت را دارند و با این نظارت و مدیریت، می‌توانیم در این راستا کمک کنیم.

وی با بیان اینکه سال آینده موضوع مکانیزه کردن نوبتی مراکز فنی در دستور کار است، گفت: از سال آینده با تجمع خودروها و اتلاف وقت شهروندان برای گرفتن معاینه فنی، مواجه نخواهیم بود.

به گزارش ایمنا، طرح " دیده بان آلودگی هوا" در قالب رویدادهای قصه آدم و هوا ( ۲۶ آذر روز حمل و نقل تا ۲۹ دی روز هوای پاک) در اصفهان آغاز به کار می‌کند. همچنین سند بارنامه درون شهری، اپلیکیشن حمل و نقل بار شهری و نظارت تصویری مراکز معاینه فنی نیز از جمله طرح‌هایی است که روز یکشنبه و در قالب رویدادهای قصه آدم و هوا رونمایی می‌شود.

کد خبر 362212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.