۲ پد بالگرد در اصفهان احداث می‌شود

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه شهر اصفهان در مواقع حوادث و بحران جانشین شهر تهران به شمار می‌رود، پیگیری احداث دو پد بالگرد در شمال و شرق شهر انجام شده است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پد بالگرد شمال شهر در مجموعه باغ فدک و پد بالگرد شرق در محوطه نمایشگاه اصفهان جانمایی، مکاتبات آن با سازمان هواپیمایی کشور انجام و مجوزهای لازم دریافت شده است، همچنین بودجه و سرفصل آن دیده شده تا در آینده اقدامات اجرایی آن آغاز شود.

وی برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در طول سال برای کارشناسان و مدیران با رویکرد پدافند غیرعامل را از جمله برنامه‌های مدیریت بحران شهرداری اصفهان عنوان کرد و افزود: در سال‌جاری کلاس آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه شهری و کلاس آموزش تخصصی مدیریت رخداد شهری در حوادث انسان ساخت، برگزار شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان با بیان اینکه آموزش عمومی شهروندان در مراکز فرهنگی با هماهنگی معاونت فرهنگی شهرداری در مناطق ۱۵ گانه برگزار می شود، تصریح کرد: انجام پروژه پژوهشی در سال گذشته و امسال با موضوع تخلیه اضطراری، اسکان اضطراری و پیوست پدافند غیرعامل در پروژه های حمل و نقل و ترافیک شهری از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی به کارگیری مشاور پدافند غیرعامل در پروژه های حساس شهری از جمله خط دو قطار شهری حدفاصل زینبیه تا خمینی شهر انجام شده است.

مرادی ادامه داد: آذرماه امسال نشست راهبردی ارزیابی لرزه‌خیزی یک سال اخیر ایران با نگاه ویژه به ریسک زلزله در استان اصفهان با حضور مدیران شهری، نیروهای انتظامی و اساتید دانشگاه در محل کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد که در این همایش استاد تمام پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، گزارشی از شرایط زمین شناسی و تاریخی وقوع زلزله در ایران ارائه کرد.

کد خبر 362204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.