دومین جدایی جواد نکونام در نیم فصل‌ رقم می خورد؟

بروز مشکلات مالی و مالکیتی در باشگاه نساجی مازندران باعث شده برخی شایعات حول محور جدایی جواد نکونام از جمع سرخپوشان قائمشهری به گوش برسد.

به گزارش ایمنا،  کاپیتان سابق تیم ملی ایران حالا دومین سال مربیگری خود را پشت سر می‌گذارد. عمر کوتاه مدتی که خیلی زود بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه کرد و حالا در آستانه قرار گرفتن در آزمون و خطاهای سخت‌تری قرار دارد. نکونام کار مربیگری خود را بلافاصله بعد از خداحافظی از بازی‌های ملی در کادرفنی تیم ملی و کنار مربی محبوب خود یعنی کارلوس کی‌روش شروع کرد. حضوری که دوام زیادی نداشت و پس از پایان اردوی تیم ملی در امارات، قبل از شروع جام جهانی روسیه پایان یافت و با جدایی نکونام از تیم ملی همراه شد.

اما شماره شش سابق تیم ملی بلافاصله وارد دنیای حرفه‌ای مربیگری شد و در قدم اول هدایت تیم خونه به خونه بابل را بر عهده گرفت. نکونام که روند مربیگری خود را به مانند دوران بازی‌اش در اروپا پیگیری کرده بود، توانست ادامه دهنده راه کی‌روش در مازندران باشد و علاوه بر ثبات بخشیدن به وضعیت تیمی آن‌ها، نتایج خوبی هم کسب کرد. اما بروز برخی مشکلات بین او و قاسم حسن‌زاده باعث جدایی نکونام در تعطیلات نیم فصل لیگ یک شد. همین جدایی کافی بود تا او راهی شهر همسایه شود و در 10 مسابقه انتهایی هدایت نساجی قائمشهر را بر عهده بگیرد و علاوه بر کسب 9 برد، آرزوی هواداران یعنی صعود به لیگ برتر را برآورده کند.

تمامی این‌ها مقدمه‌ای برای اولین حضور جواد نکونام در لیگ برتر با عنوان جدید خود یعنی سرمربی بود؛ درست دیرتر از سایر همبازی‌هایش یعنی یحیی گل‌محمدی، علی دایی و علی کریمی. نکونام که حمایت خوب هواداران مازنی را بر عهده داشت همراه با نساجی، علی‌رغم اشتباهات فراوان داوری نتایج خوبی کسب کرد و با 16 امتیاز در رده دهم جدول مسابقات تا پایان نیم فصل اول قرار گرفت.

نساجی مازندران که در لیگ هجدهم یکی از کم حاشیه‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر بود از صبح امروز درگیر مشکلات مختلفی از جمله استعفای مدیرعامل خود شده است. علی امیری به علت وجود مشکلات مالی سرانجام از مدیریت باشگاه استعفا داد و منتظر تشکیل جلسه هیئت مدیره است. هم‌چنین وجود برخی اختلافات بین مالکان نساجی باعث شده پول زیادی در نساجی برای حضور در نقل و انتقالات زمستانی وجود نداشته باشد و همین موضوع باعث می‌شود نقاط ضعف این تیم آنچنان که باید و شاید برطرف نشود.

اما همین مسائل باعث شده که نکونام برای ادامه کار در نساجی با تردید مواجه شود. او که راز ایجاد آرامش در تیمش را وجود ثبات در مسائل مالی می‌داند، حالا برای اولین بار در عمر مربیگری خود با بحران‌های این چنین رو به رو می‌شود. هم‌چنین کاپیتان سابق تیم ملی با پیشنهاد کار از پیکان تهران هم مواجه است. به خصوص اینکه بعد از جدایی جلالی از این تیم شایعات در ابتدا حول محور نکونام برای نیمکت این تیم شنیده شد. هر چه که است مدیران باشگاه پیکان تا به اینجا سرمربی خود را معرفی نکرده‌اند و به احتمال فراوان اتفاقات رخ داده در باشگاه نساجی می‌تواند در تصمیمات آن‌ها تاثیر بگذارد. در نهایت می‌توان گفت با ادامه این روند به احتمال فراوان باید شاهد دومین جدایی نکونام از تیم‌های تحت هدایتش و کوچ او به دیگر تیم‌های لیگ برتری باشیم. اتفاقی که شاید باعث حضور او این بار خارج از استان مازندران و در پایتخت شود.

منبع: ورزش سه

کد خبر 362171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.