بن‌بست سیاست‌های آمریکایی در منطقه خاورمیانه

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: سیاست‌های یکجانبه و استعماری آمریکا در منطقه خاورمیانه با بن‌بست مواجه شده و رهبران این کشور چاره‌ای جز برگرداندن نیروهای خود ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار کرد: در جامعه اسلامی نباید افرادی به دلیل معضلات مالی تحت فشار اقتصادی باشند، همه ما بر اساس دستورات دینی موظف به رسیدگی به امور نیازمندان هستیم.

وی  با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی(ره)، تصریح کرد: انقلاب اسلامی جلوه‌ای از انقلاب تاریخی پیامبر اسلام(ص) بود که با حمایت گسترده اقشار مختلف مردم، برای احیای معارف و احکام شریعت مقدس اسلام ایجاد شد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به هفته وحدت، تأکید کرد: اتحاد بین مسلمانان در عمل باید ایجاد شود، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باید با هوشیاری در برابر توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمنان متحد باشیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: حفظ اتحاد مذاهب و فرق اسلامی به معنای ترک اعتقادات دینی نیست، بلکه پیروان مذاهب مختلف باید با در نظر گرفتن منافع جهان اسلام مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

وی با بیان اینکه یکی از آموزه‌های پیامبر اسلام(ص) بسیج نیروهای مردمی از اقشار مختلف است، یادآور شد: در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، فرهنگ بسیج در همه اقشار ترویج پیدا کرد و گام‌های مهمی برای رفع نیازهای کشور برداشته شد.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: اتحادیه‌های صنفی با تشکیل بسیج می‌توانند برای جلوگیری از چند نرخی و گرانی ارزاق عمومی تلاش کنند و دانشگاه‌ها هم با استفاده از فرهنگ بسیجی، احکام دین را بین دانشجویان ترویج کنند.

حج‌الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: نخستین جایگاه انقلابی در قم که پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد بسیج طلاب بود؛ این فرهنگ باید همچنان برای حفظ ارزش‌های انقلابی و دینی حفظ شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در جامعه، نهادینه کردن تفکر بسیجی است، اظهار کرد: باید بدانیم چگونه از رهبر معظم انقلاب و مواضع ایشان حمایت کنیم، در حال حاضر بصیرت مهمترین نیاز امت انقلابی است.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: بسیج نقش مؤثری در محرومیت‌زدایی داشته است، سایر بخش‌های جامعه هم باید با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی، مشکلات مردم را حل کنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: بسیج تنها منحصر به ایران نیست، حشدالشعبی عراق، نیروهای مقاومت سوریه و یمن نیز با تأثیرپذیری از فرهنگ بسیجی و با سازماندهی نیروهای رزمنده در برابر قدرت‌هایی مانند اسراییل پیروز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در یمن اتئلاف آمریکایی، سعودی و اماراتی در برابر تفکر بسیجی رزمندگان این کشور شکست خورد، یادآور شد: سیاست‌های یکجانبه و استعماری آمریکا در منطقه خاورمیانه با بن‌بست مواجه شده و رهبران این کشور چاره‌ای جز برگرداندن نیروهای خود ندارند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بسیج، تصریح کرد: مردمی بودن، بصیرت بالا، اخلاص در عمل، ولایت‌پذیری و تعهد و مسئولیت‌پذیری رمز موفقیت بسیجیان است.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه علت شکست ناپذیری ما تفکر بسیجی است، اظهار کرد: ترامپ ملت ایران را تروریست می‌داند، در حالی که ایران بزرگترین قربانی اقدامات تروریستی است که گواه مهم آن اقدامات دولتمردان آمریکا علیه ایران است.

کد خبر 362154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.