سنگ‌اندازی برخی مدیران جلوی پای تولید

نجف‌آباد- امام جمعه نجف‌آباد گفت: به نظر می‌رسد برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی عالمانه و عامدانه جلوی تولید و توسعه اشتغال سنگ‌اندازی می‌کنند و نمی‌خواهند کار مثبتی در این کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در خطبه‌های این هفته بیان داشت: خیلی از جوانان و فعالان بخش خصوصی برای تقویت تولید و اشتغال به میدان آمده‌اند ولی حجم کاغذ بازی‌های اداری و قوانین دست و پاگیر به حدی بالا است که عملا علاقه‌مندان فعالیت در این عرصه را مایوس می‌کند.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: آمار زیاد داده می‌شود ولی باید دید در عمل چه کاری برای تولید و اشتغال کرده‌ایم و چقدر توانسته‌ایم جلوی قاچاق و واردات افسار گسیخته اجناس غیرضروری که بلای جان تولید شده را بگیریم.

حسناتی مشکلات معیشتی را مهم‌ترین دغدغه مردم خواند و بیان داشت: مسئولان ما باید دل از اروپا و غرب کنده و به جای اتلاف وقت در مذاکرات و رایزنی‌های بیهوده، روی پتانسیل‌های داخلی و استعدادهای جوانان کشور متمرکز شوند.

امام جمعه نجف‌آباد هر سه قوه را مقصر بروز مشکلات و برخی کم‌کاری‌ها در طول چهار دهه عمر انقلاب دانست و بیان داشت: مردم و در راس آن‌ها ایثارگران به طور کامل وظیفه خود را انجام داده‌اند که ثمرات و برکات آن‌ را می‌توان مشاهده کرد ولی دولت و مجلس ما در کارهایی مانند جلوگیری از ربای بانکی کوتاهی کردند.

خطیب نماز جمعه نجف‌آباد یکی از دلایل مهم مشکلات اقتصادی اخیر را سیستم ربوی بانک‌ها دانست و گفت: سبک زندگی ما با آن‌ چه که شایسته جمهوری اسلامی است فاصله زیادی دارد و دلیل آن را باید در تدریس علوم انسانی ترجمه‌ای در مراکز دانشگاهی و کم‌کاری حوزه‌های علمیه دانست.

انتقاد از انفعال و بی‌تفاوتی مدیران کشور در موضوع ساماندهی فضای مجازی دیگر مطلبی بود که حسناتی با تشریح آن افزود: هیچ جای دنیا فضای مجازی را به این روش مدیریت نمی‌کنند ولی در ایران بعضی افراد چنین شیوه‌ای را نشانه‌ پیشرفت می‌دانند.

حجت‌الاسلام حسناتی اضافه کرد: این همه برای انقلاب زحمت کشیده شد که قوانین الهی اجرا شود. لحظه به لحظه شاهد افزایش مسمومیت نسل جوان و نوجوان در این فضای مجازی آلوده هستیم. انتشار افکار غلط در فضای مجازی حتی خطرناک‌تر از تاثیر کتب ضاله است.

امام جمعه نجف‌آباد در بخش پایانی سخنان خود با برشمردن اهمیت صله رحم و دیدار بزرگان به مناسبت‌های مختلف از جمله شب چله افزود: در کنار لزوم پرهیز از اسراف و ترویج سنت‌های غلط، باید به این نکته نیز توجه داشت که در مجالس خود از افراد ضعیف و ناتوان میزبانی کنیم.

کد خبر 362152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.