۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
سه اثر از اصفهان می‌گویند

یکی پس از دیگری کنار هم آمدند تا مانند پازل بنشینند و روایتگر اصفهان باشند، سه اثری که شاید در نگاه اول مخاطب را متعجب کنند اما در عمق هر کدام داستان‌هایی از یک شهر نشسته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین اهدای سومین اثر نقاشی از سوی جهانگیر شهدادی به گنجینه موزه هنر های معاصر اصفهان شب گذشته _پنجشنبه ۲۹ آذر_ برگزار شد؛ این سه اثر شامل "خیال اصفهان، روایتی از اصفهان و نقشی از اصفهان" هر یک به نوعی شهر اصفهان را روایت می کنند و در کنار هم تکمیل می شوند.

در این مراسم محمد عیدی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در شهر داریم ما و معاصریت هنر است، اظهار کرد: در موزه هنر های معاصر باید تلاش کنیم تا نگرش "روایتی از جهان مندرس از ذهن معاصر با کوله باری از تجربه تکامل های مدرن" را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باعث افتخار است که هنرمندی چون جناب شهدادی روایت خود را از اصفهان در قالب سه اثر که به گونه پازل گونه در کنار هم می نشیند به موزه هنر های معاصر هدیه می کند و هر کس به این موزه می آید می تواند این روایت را بخواند. سه اثری که روایتگر اصفهان و از طرفی روایتگر استاد شهدادی نیز است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم همچون کاری که استاد شهدادی انجام دادند نهادینه شود تا هم موزه هنر معاصر اصفهان اعتبار بیشتری بگیرد و هم ما بتوانیم خوانشگر روایت های گوناگون از طریق موزه هنر های معاصر باشیم و من از همین جا باید سر تعظیم در مقابل استاد شهدادی فرود بیاورم و امیدوارم این فرایند ادامه پیدا کند و این بستری که برای هنرمندان آماده شده است نهادینه شود.

در ادامه این مراسم جهانگیر شهدادی به شرح آثار خود پرداخت و اظهار کرد: طرح های اولیه که من از فضا های معماری اصفهان زدم هیچ کدام این گونه نبود که در محل طراحی کنم من می‌دیدم و فضاهایی که در دوران نوجوانی و جوانی در ذهن من ثبت شده بود و آن ها را روی کاغذ پیاده می کردم و نتیجه تمام طرح ها به تابلو اصفهان ختم شد.

این هنرمند ادامه داد: پس از اینکه تابلو اصفهان فرم گرفت در ذهن خودم گفتم باید در شهرداری اصفهان نصب شود چون پله های شهرداری را برای رسیدن به اتاق پدرم بسیار طی می کردم و امروز تابلو به خانه خود رسیده است.

وی درباره تابلو سلطان بخت‌آغا گفت: این آثار برداشت ذهنی من از یادمانی بود که کسی روی آن انگشت نگذاشته بود و من زندگی تاریخی این زن و افسانه های آن را بررسی کردم و برداشت شخصی خود را از این یادمان شاعرانه اصفهان به تصویر کشیدم و غیر از اثر اصلی چندین اثر دیگر نیز پدید آمد.

شهدادی با اشاره به اثر آخر خود که به موزه اهدا کرد، افزود: به من گفتند که یک اثر از آقای یسایی وجود دارد که با گچ کشیده شده است من این اثر را خریدم و پس از آن شروع به بررسی کردم و از این نقش بهره گرفتم و یک اثر جدید خلق کردم و از نظر تقسیم بندی هنر ۱۰۰ سال جلو آمدم و تعداد زیادی از این آثار توسط این نقش به وجود آمد.

وی با اشاره به اینکه آثارش پژوهشی است، اضافه کرد: رابطه میان کار ها مانند یک جریان حرکت می کند و در هر اثر می توان رشته ای از دیگری را دید.

در این مراسم از سوی قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان به جهانگیر شهدادی لوح تقدیر اهدا شد. لازم ذکر است که آثار جهانگیر شهدادی تا ۲۹ دی در موزه هنر های معاصر اصفهان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می شود.

کد خبر 362149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.