پشت‌نوبتی‌های مستمربگیر معلول امسال صفر می‌شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: در سطح کشور ۲۲۰۰ مرکز توانبخشی وجود دارد که این مراکز برای ۱۰۰ هزار نفر از معلولان اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا حسین نحوی نژاد اظهار کرد:تا سال ۹۶ تعداد ۵۳ هزار مستمری بگیر معلول در کشور داشتیم که با پیگیری دولت و مجلس این میزان مستمری بگیر به ۳.۴ دهم افزایش یافت و از ابتدای انقلاب تا ابتدای امسال تعداد معلولین مستمری بگیر سطح کشور ۳۲۰ هزار نفر است که در ۹ ماه امسال ۵۰۰  هزار نفر نیز اضافه شده و یارانه آنان برقرار است و تقریبا تا پایان سال پشت نوبتی های مستمری بگیر معلول به صفر خواهد رسید.

وی در ادامه عنوان کرد:حق پرستاری به معلولان قطع نخاع تعلق می گیرد که قرار است خانواده هایی که داوطلبانه از معلولین خود نگهداری می کنند بخشی از حق پرستاری  را به این خانواده ها اختصاص دهیم.

نحوی نژاد که در جلسه بررسی مشکلات معلولان شهرستان اسدآباد استان همدان سخن می گفت در ادامه سخنانش همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار ،۱۵۰ میلیون تومان در راستای کمک های موردی به معلولان این شهرستان بوده که این اعتبار تا پایان سال اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد:۵۰ میلیون تومان مابقی نیز در بحث مناسب سازی منازل معلولان اسدآبادی خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی کارگاه حرفه آموزی معلولان بالای ۱۴ سال ،واگذاری پرونده های پشت نوبتی و  اخذ مجوز مرکزمعلولیان جسمی و حرکتی در اسدآباد نیز در این شهرستان موافقت شد.

منبع : ایسنا

کد خبر 362138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.