عملکرد چشمگیر کاشان در  ساخت مدرسه و فضاهای خیرخواهانه ورزشی

کاشان - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کاشان از لحاظ خیرین مدرسه‌سازی و ساخت فضاهای ورزشی توسط خیرین این شهرستان هیچ‌گاه دچار رکود و تعطیلی نشده است و این افتخار بزرگ "پایتخت کتاب ایران" برای استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محمد اعتدالی هنگام سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به کاشان در مراسم کلنگ‌زنی و پرده‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام مجمع خیرین مدرسه ساز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: این همت بلند و شایسته خیرین مدرسه‌ساز کاشانی برگ زرینی را به ارمغان گذاشته که باعث افتخار این استان است.

وی از کاشان به عنوان شهر ایثار و شهادت، زادگاه دانشمندان بزرگ و فرهیخته و انسان‌های نیک‌اندیش، شهر فرهنگ و هنر و دارالمومنین یاد کرد و از وزیر آموزش و پرورش و همچنین نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی جهت تعامل و همراهیشان با آموزش و پرورش استان اصفهان تقدیر کرد.

 ۷۵ درصد فضاهای آموزشی شهرستان توسط خیرین ساخته شده است

معاون استاندار و فرمانداری ویژه کاشان نیز در ادامه، به مرکزیت پایتخت کتاب ایران در دوره‌های سلجوقی، ایلخانی و صفویه که تمامی مدارس در این دوره‌ها ساخته شده است اشاره کرد.

علی‌اکبر مرتضایی، به جایگاه کاشان در زمینه کسب علم و دانش و پرورش دانشمندان، علما، فضلا، ادبا و افرادی مانند غیاث‌الدین جمشید کاشانی ریاضیدان معروف کاشانی اشاره کرد و اذعان داشت: با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ۷۵ درصد فضاهای آموزشی شهرستان ساخته شده است.

به گفته فرماندار کاشان، مدرسه‌سازی خیرین نشان اهمیت دادن این بزرگواران به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و کسب علم و دانش است.

ساداتی‌نژاد: تفویض اختیار به اداره آموزش و پرورش کاشان را خواستار شد

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، روز حضور وزیر آموزش و پرورش در "پایتخت کتاب ایران" را به عنوان یکی از روزهای خوب این منطقه عنوان کرد و گفت: تمدن هفت هزارساله این شهر نشان رابطه بالای کاشان و کاشانیان با آموزش است.

وی با اشاره به اینکه آموزش از تمدن سیلک کاشان نشأت گرفته است این شهر را به عنوان نخستین‌های صنعت، پارچه، هنر و معماری و زیبایی نام برد و آن را شهر ویژه دانست.

به گفته وی مردم کاشان راه بی‌پایانی را شروع کردند که در مشارکت‌های با نام خیرین در دانشگاه، صنعت، ورزش و مدرسه می‌توان بخوبی آن را لمس کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کاشان  می‌توان تمام تاریخ را مشاهده کرد گفت: استان شدن کاشان می‌تواند کمک مطلوبی در ارتقا ایران داشته باشد.

وی، با اشاره به اینکه کاشان از لحاظ تعداد معلم با کمبود مواجه است، تفویض اختیار به اداره آموزش و پرورش کاشان و همچنین ایجاد دفتر نوسازی در کاشان را از وزیر آموزش و پرورش خواستار شد.

به گزارش ایمنا، افتتاح، کلنگ‌زنی و پرده‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان، رونمایی از پوستر استودیو ضبط برنامه‌های خیرین مدرسه‌ساز با عنوان "راه بی‌پایان" و تجلیل و تقدیر از خیرین مدرسه‌ساز از جمله برنامه‌های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به کاشان بود.    

کد خبر 362122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.