همجواری صنایع خلاق، هم افزایی آن را به‌دنبال دارد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از عومل موثر در شهر خلاق، کانون ها و خوشه های خلاق است، گفت: همجواری و مجاورت صنایع خلاق در کنار یکدیگر حتی در کوتاه مدت می تواند منافع بلند مدتی را برای  افراد آن صنف به همراه داشته‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عصر امروز ۲۹آذر ماه، علی یارمحمدیان، در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنایع خلاق اظهار کرد: همان طور که در بازارهای قدیمی مشاهده می شود که افراد یک صنف تمایل دارند درکنار یکدیگر فعالیت اقتصادی انجام دهند در شهرهای جدید نیز این الگو باعث هم افزایی افراد یک صنف در شهر خلاق می‌شود که به عنوان بورس آن شهر در یک حوزه خاص شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ملزومات شهر خلاق کانون و خوشه‌های خلاق است، گفت: همجواری اثرات مثبتی بر افراد در یک صنف دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان افزود: امیدواریم بتوانیم مزیت هایی که به صورت تاریخی در شهر اصفهان وجود داشته را معرفی کنیم و پتانسیل های شهر اصفهان را از بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

یارمحمدیان با بیان اینکه امروزه خلاقیت را به عنوان سرچشمه اقصادی می دانند، گفت: ازخلاقیت به عنوان سرمایه خلاق نام برده می‌شود و منشا خلاقیت در جایی است که تجمعی وجود داشته باشد.

وی افزود: تجمع در شهرها موجب خلاقیت می شود و یکی از پارامترهای ایجاد شهر خلاق تجمع شهروندان است، تجمع تحصیل کرده‌ها در یک شهر علمی، تجمع شهروندان هنرمند در یک شهر هنرورز و تاریخی ترکیب‌های مناسبی برای ایجاد شهر خلاق هستند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان اضافه کرد: در زمینه فراهم سازی فضای ایجاد خلاقیت در شهر اصفهان، شرکت نمایشگاه های بین المللی قادر است افراد یک صنف را در یک مکان گردآوری کند که همین بسترسازی برای خلاقیت است و خوشه های خلاقیت را در کنار هم قرار می دهد.

یارمحمدیان گفت: همانطور که صنعت مسکن پیشران  اقتصاد کشور است، پیشران اقتصادی صنایع خلاق نیز گردشگری برون مرزی است.

وی با بیان اینکه وقتی گردشگر وارد یک شهر می شود مسائل عادی آن شهر جهانی می شود، گفت: صنایع دستی اصفهان به دلیل وجود گردشگران جهانی شده است و اگر شهر رشت به عنوان شهر خلاق در آشپزی انتخاب شده به این دلیل است که پتانسیل رشت در این حوزه توسط گردشگران از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شده‌است.

مدیرعامل شرکت  نمایشگاه های بین المللی  استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهری خلاق است که به خلاقیت آراسته باشد و لباس فرهنگ بپوشد.

یار محمدیان با بیان اینکه بر اساس شبکه شهرهای خلاق یونسکو ۱۸۰ شهر از دنیا در این شبکه قرار گرفته اند، گفت: در ایران، اصفهان شهر خلاق در صنایع دستی و هنرهای مردمی و رشت نیز شهر خلاق در غذاهای محلی شناخته شده‌ است.

وی به دیگر شهرهای خلاق در جهان اشاره کرد و افزود: بارسلونا شهر خلاق ادبیات، بوداپست شهر خلاق در طراحی، رم شهر خلاق در فیلم و سالوادور شهر خلاق در موسیقی هستند. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان یکی از دلایل برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق را خلاقیت ذاتی موجود در اصفهان عنوان و اظهار کرد: دلیل برگزاری این نمایشگاه تبدیل پتانسیل های اصفهان از حالت بالقوه به بالفعل، معرفی آن به دنیا و کسب ثروت برای شهر است.

وی تاکید کرد: در اهمیت برگزاری نمایشگاه صنایع خلاق همین بس که سازمان جهانی یونسکو اطلاع رسانی نمایشگاه را در سایت خود اعلام کرده است.

کد خبر 362110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.